Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 tot 39 van 39

Discussie: Het FruityLoops topic!

Gebruiker xz04k's schermafbeelding

Standaard

Tot dusver alleen nog maar Bounce geluisterd, wat ik een best vet nummer vind.

Wel een vraag erbij: welke toonladder heb je het in geschreven? Ik denk dat het nummer íets mist waardoor het nog net niet radio-ready is, maar ik kan niet plaatsen wat. Als het nummer in Mineur is geschreven, zou ik het overschrijven naar Majeur, maar misschien is dat het niet. Misschien heeft het 'catchy' gedeelte net teveel verschillende tonen om écht in je hoofd te blijven zitten. Maar over het algemeen een heel vet nummer, wat denk ik met wat tweaks wel op radio's te horen zou kunnen zijn. Heb je er overigens nog over gedacht om er nog een vocal bij de zoeken/maken?
    MET PENSIOEN!

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xz04k Bekijk bericht

Wel een vraag erbij: welke toonladder heb je het in geschreven? Ik denk dat het nummer íets mist waardoor het nog net niet radio-ready is, maar ik kan niet plaatsen wat. Als het nummer in Mineur is geschreven, zou ik het overschrijven naar Majeur, maar misschien is dat het niet. Misschien heeft het 'catchy' gedeelte net teveel verschillende tonen om écht in je hoofd te blijven zitten. Maar over het algemeen een heel vet nummer, wat denk ik met wat tweaks wel op radio's te horen zou kunnen zijn. Heb je er overigens nog over gedacht om er nog een vocal bij de zoeken/maken?
    Ben het gedeeltelijk met je eens. Het is goed geschreven, dat voorop. Ik denk alleen inderdaad niet dat het in majeur zou moeten. In majeur verander je enkel de de akkoord samenstelling zodat het over het algemeen juist iets vrolijker of minder vrolijk klinkt. Ik vind niet dat dit nummer meer 'vrolijkheid' nodig heeft. Wat ik zou proberen is om in het catchy gedeelte iets anders te schrijven. In welke toonladder het staat is daarbij zeker van belang.

Wat ik zou proberen is om het catchy gedeelte ietsjes meer power te geven. Dit kun je bijvoorbeeld makkelijk bereiken door de 1e en de 5e noot in de toonladder over elkaar heen te schrijven. Verder niets doen aan de sterkte van de ondertoon, deze wordt toch wel gehoord. Wat de 1e en de 5e doen is het elkaar versterken. Deze noten versterken elkaar van nature waardoor je akkoord wat voller klinkt. Enkel is dat slechts mijn persoonlijke smaak, en misschien niet iets wat het 'op de radio krijg' gehalte juist verzwakt. Ik schrijf normaliter ook niet dit soort muziek maar meer muziek voor stage-bands en voor bigbands bijvoorbeeld.
    Oud: Wilde Watjes | Res Dogs | Omertà | Gesticht | No Doubt | Labiel | Disney | Olympus | Muppets | Midgets | Snackbar

S4: Midgets ~ Okeechobee | S5: Snackbar ~ Pompedomp
    TS1 Disney (Maleficent) --> Leider van de beste alliantie 2014, 2015 & 2016

Gebruiker xz04k's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spelbreker Bekijk bericht
    Ben het gedeeltelijk met je eens. Het is goed geschreven, dat voorop. Ik denk alleen inderdaad niet dat het in majeur zou moeten. In majeur verander je enkel de de akkoord samenstelling zodat het over het algemeen juist iets vrolijker of minder vrolijk klinkt. Ik vind niet dat dit nummer meer 'vrolijkheid' nodig heeft. Wat ik zou proberen is om in het catchy gedeelte iets anders te schrijven. In welke toonladder het staat is daarbij zeker van belang.

Wat ik zou proberen is om het catchy gedeelte ietsjes meer power te geven. Dit kun je bijvoorbeeld makkelijk bereiken door de 1e en de 5e noot in de toonladder over elkaar heen te schrijven. Verder niets doen aan de sterkte van de ondertoon, deze wordt toch wel gehoord. Wat de 1e en de 5e doen is het elkaar versterken. Deze noten versterken elkaar van nature waardoor je akkoord wat voller klinkt. Enkel is dat slechts mijn persoonlijke smaak, en misschien niet iets wat het 'op de radio krijg' gehalte juist verzwakt. Ik schrijf normaliter ook niet dit soort muziek maar meer muziek voor stage-bands en voor bigbands bijvoorbeeld.
    Het majeur/mineur gedeelte sloeg meer op het feit dat vrijwel alle house in majeur geschreven is. Verder zou ik.vooral naar spelbreker luisteren want die heeft ee duidelijk meer verstand van dan ik ;p
    MET PENSIOEN!

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xz04k Bekijk bericht

Het nummer is in D majeur geschreven
    En heb niet echt gedacht aan vocals bij dit nummer. ik ben wel bezig met een paar nummers waarbij vocals wel mooi zouden klinken, maar denk dat bij Bounce dat overbodig is
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spelbreker Bekijk bericht

Ja, dus je bedoelt dat ik overal powerchords van maak als het ware? Want in de praktijk blijkt dat je basslines met house en electrohouse 't beste met 1 nooit ipv akkoorden kunt maken. Mijn basslijn bestaat dan ook niet uit akkoorden en het volgt ook geen akkoord patroon. Tis gewoon een simpele melodie die bestaat uit 4 lagen; Een sub-bass en 3 verschillende distorted bass-synths. Maar ik wil morgen best wel even overal een 5e boven leggen, uploaden en laten zien hoe het klinkt Thanks voor'tluisteren en feedback iig!
    NL5 - Stoute Gerda
    Producer & Muzikant

Gebruiker Lexicon's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anime Bekijk bericht
    Ik heb vooral heel veel onafgemaakte nummers of losse ideetjes op mijn pc staan.
    Hahaha dit herken ik, al een jaartje of 2 het producen verwaarloosd nu...
    Misschien word het toch weer tijd om het weer op te pakken

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexicon Bekijk bericht
    Hahaha dit herken ik, al een jaartje of 2 het producen verwaarloosd nu...
    Misschien word het toch weer tijd om het weer op te pakken
    haha. is echt hatelijk als je weet dat je een goed refrein hebt maar verder er geen goed nummer omheen kan bouwen :x
    maar hoe lang heb je geproduced en welke DAW gebruikte je?
    NL5 - Stoute Gerda
    Producer & Muzikant

Gebruiker Lexicon's schermafbeelding

Standaard

Ehm, ik zou niet echt weten hoelang... Ik wil mezelf ook niet echt een producer noemen, ik speelde af en toe wat met fruity. Puur voor de fun. Het is bij mij begonnen op het dbforum ken je dat?

Laatste snippets die ik gemaakt heb waren een beetje breakbeat met een beetje vage experimentele shit erdoorheen (iets wat ik nu echt niet meer zou maken, pokkeherrie ) en wat hiphop beats vond ik ook altijd wel leuk.

Zal wel eens kijken of ik nog wat terug kan vinden. Toffe tracks heb jij trouwens wel Miles!

Gebruiker haye's schermafbeelding

Standaard

Ik maak ook muziek met Fruity loops.
    Totaal niet radiovriendelijke muziek overigens.

http://soundcloud.com/haye/beast

http://soundcloud.com/haye/serenade-...ness-sidetrack

voorbeeldjes.
    Laatst gewijzigd door haye : 05-09-2013 om 09:42

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexicon Bekijk bericht
    Ehm, ik zou niet echt weten hoelang... Ik wil mezelf ook niet echt een producer noemen, ik speelde af en toe wat met fruity. Puur voor de fun. Het is bij mij begonnen op het dbforum ken je dat?

Laatste snippets die ik gemaakt heb waren een beetje breakbeat met een beetje vage experimentele shit erdoorheen (iets wat ik nu echt niet meer zou maken, pokkeherrie ) en wat hiphop beats vond ik ook altijd wel leuk.

Zal wel eens kijken of ik nog wat terug kan vinden. Toffe tracks heb jij trouwens wel Miles!
    Thanks! en nee, het db forum ken ik niet. Maar ik neem aan dat't voor drum'n bass staat?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haye Bekijk bericht
    Ik maak ook muziek met Fruity loops.
    Totaal niet radiovriendelijke muziek overigens.

http://soundcloud.com/haye/beast

http://soundcloud.com/haye/serenade-...ness-sidetrack

voorbeeldjes.
    Niet echt mijn muziek maar mooi gecomponeerd!
    NL5 - Stoute Gerda
    Producer & Muzikant

Regels voor berichten