Pagina 5 van 72 EersteEerste ... 345671555 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 tot 50 van 717

Discussie: Ps/Gimp vraagbaak

Gebruiker gallier 1's schermafbeelding

Standaard Uitleg brush en fonts in gimp

Als je een brush download voor GIMP dan sla je hem in je gewenste map op. Als hij voltooid is klik altijd op sluiten voor je eigen veiligheid. Ga nu naar je gewenste map. Open je map en doe de virusscanner altijd voor de zekerheid over de map heen. Dat is gewoon rechtermuisknop en dan je virusscanner. Als je dat gedaan hebt klik je openen en zoek je naar je brushes. Dat is een bestand waar .gbr .vbr .abr en .gih kan achter staan. Als je die ziet kopieër je deze bestanden en ga je naar program files-->GIMP2.0-->Share
    -->GIMP-->2.0-->Brushes. In de laaste map Brushes plak je ze. Dat is rechtermuisknop en dan plakken. Als je nu GIMP opstart en bij brushes kijkt zie je je nieuwe brushes staan.

En dan nu fonts. Het makkelijkste is dit te doen. Als je een font download voor GIMP dan sla je hem in je gewenste map op. Als hij voltooid is klik altijd op sluiten voor je eigen veiligheid. Ga nu naar je gewenste map. open je map en doe de virusscanner altijd voor de zekerheid over de map heen. Dat is gewoon rechtermuisknop en dan je virusscanner. Als je dat gedaan hebt klik je op de map en doe je alles uitpakken. Dan open je je configuratiescherm. Als het klopt hebben de meeste hem onder in je taakbalk staan naast het internet icoontje. Als je dat gevonden hebt zoek je naar lettertypes in je configuratiescherm. Die open je en dan kopieër/sleep je die fonts in die map. Nu kan je dat lettertype overal voor gebruiken. Dus ook in GIMP.

Hopelijk genoeg info?
    ~Feyenoord ~ Rotterdam~

Gebruiker Voltreffer's schermafbeelding

Standaard

Alleen zit ik nu met een groter probleem ik kan niet brushen, de vorige heb ik gemaakt door middel van klikken maar bij deze brush moet ik zegmaar tekenen.

Als ik dan bijv ga tekenen sluit hij gelijk gimp af, meer mensen dit probleem ik neem aan dat dit niet hoort. Ik heb het ook bij me gum, pencil en potlood.
    S5 we're back ..... X&Y .... ur death

Gebruiker Dutch Powers's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Voltreffer Bekijk bericht
    Alleen zit ik nu met een groter probleem ik kan niet brushen, de vorige heb ik gemaakt door middel van klikken maar bij deze brush moet ik zegmaar tekenen.

Als ik dan bijv ga tekenen sluit hij gelijk gimp af, meer mensen dit probleem ik neem aan dat dit niet hoort. Ik heb het ook bij me gum, pencil en potlood.
    Misschien zit er een paar toetsen op je toetsenbord vast? (Ik kan niets beters verzinnen)
    --- Opzoek naar een nieuwe handtekening ---

Hypothetical is zoo cool en kickt ass! =D

Gebruiker gallier 1's schermafbeelding

Standaard

Lol nee brushes doe je met je muis. Beste oplossing is GIMP opnieuw instaleren alles opnieuw doen. Ik heb die brush ook gedownload(zitten geen virussen in) en alles blijft het gewoon doen.
    ~Feyenoord ~ Rotterdam~

Standaard

ik zal het effe opnieuw downloaden

Edit: Heb hem zojuist opnieuw gedownload en er is niks verandert, ik zal wel even op google kijken.
    Laatst gewijzigd door Voltreffer : 06-07-2009 om 20:55

Gebruiker Sweet Whisky's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hamkaas Bekijk bericht
    Ik zal morgen wel een tutorial gimp maken voor beginners (maar dan ook echt voor beginners)
    Daar ben ik ook al mee bezig maar heb hem al bijna af..

Met dank aan Colalemon

Gebruiker Roodbaard2's schermafbeelding

Standaard

hmm, als dan toch iedereen bezig is ga ik ook maar

mijn vraag gaat over clipping masks, ik snap namelijk niks van die dingen, hoe maak je ze, hoe gebruik je ze, waarvoor gebruik je ze? weet iemand antwoord of er een goede tut over?(A)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door #AciD
    [27-03][21:43:31] <+Aapje_> Now I know that I'm a gayfiisshh
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door #AciD - Nadat de vorige kwoot helaas weg moest
    [26-01][21:55:06] <@AciD> [20-10][00:22:24] <@AciD> vond t wel een mooie quote

Gebruiker Jipian's schermafbeelding

Standaard

Jipian schiet te hulp :')

clipping masks zijn best leuke dingetjes die je sig mooi kunnen opfleuren

Hier een mini tutje:

- Maak een nieuwe layer aan

- Plaats een paar brushes, boeit niet waar

- Hide die layer, maak nu weer een nieuwe layer, en doe er een apply image op

- rechtermuisklik op die layer in de layer palet, klik op create clipping mask

- Verschuif hem nu in je sig, en voila, daar is je clippping mask

Standaard

Zo juist die nieuwe updates gedaan die klaar stonden bij me computer, waaronder gimp en hij doet het nu helemaal perfect.

Kan niet wacthen tot wat leuks te gaan maken !!!

Gebruiker Knikkertje's schermafbeelding

Standaard

Zo makkelijk gaat het niet!
    Je moet altijd blijven doorgaan!

Pagina 5 van 72 EersteEerste ... 345671555 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. GIMP tut
    By Iluvatar in forum Spelers Projecten
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 24-11-2009, 19:46
  2. Gimp