Pagina 7 van 13 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 tot 70 van 130

Discussie: De Grieken

Gebruiker chasing_car's schermafbeelding

Standaard Geen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
    Ik begrijp je post niet helemaal.
    Rome Total war is trouwens ook niet helemaal historisch correct en ik hoop dat je begrijpt dat Rome Total War niet het alleenrecht heeft op namen als Silver Shields of Basilike Ile. Anders hadden we ook geen Kasteel meer mogen zeggen omdat Age of Empires 1 daarmee begonnen is.

Travaian baseert zich ook niet op total war. TRavian is verzonnen door een of andere domme mof
    Travian baseert zich wel op RTW... Equites Imperatoris vinden we bij beide games terug, maar bestonden totaal niet.

En het is idd waar dat TRavian verzonnen is door een Duitser, juist daarom dat het niet uitmaakt of er hier en daar oncorrectheden in zitten. Het doel is, volgens mij, nog steeds winnen i.p.v. historisch correct materiaal aan te leren...

Gebruiker

Standaard

Equites Imperatoris in Total War?
    Dan mag je mij vertellen hoe ik daar aan kom
    Ik herinner me Equites, Praetorian Cavalry en Cavalry Auxilia

Standaard

Equites Imperatoris in Total War?
    Dan mag je mij vertellen hoe ik daar aan kom
    Ik herinner me Equites, Praetorian Cavalry en Cavalry Auxilia
    Wel: Equites hebben de travianmakers uitgebouwd in Equites Legati, Equites Imperatoris en Equites Caesaris... Bij de romeinen betekende het woord Equus Paard, en werd aan hun eenheid een andere naam gegeven...
    Laatst gewijzigd door chasing_car : 02-07-2009 om 20:54 Reden: Equus en niet Equites

Gebruiker

Standaard

Ja ok maar de equites bestonden ook gewoon echt en daar heeft rome total war niets mee te maken gehad. Die stonden sociaal tussen de Patriciers en de Plebejers geloof ik (roughly) en vergelijkbaar met de middeleeuwse ridderstand. Dat travian dat nou verkloot met gekunstelde latijnse termen kan total war niets aan doen, noch de oude romeinen die zelf equites waren.

Standaard Geen

Ja ok maar de equites bestonden ook gewoon echt en daar heeft rome total war niets mee te maken gehad. Die stonden sociaal tussen de Patriciers en de Plebejers geloof ik (roughly) en vergelijkbaar met de middeleeuwse ridderstand. Dat travian dat nou verkloot met gekunstelde latijnse termen kan total war niets aan doen, noch de oude romeinen die zelf equites waren.
    Rome total war heeft van de equites een cruciaal legeronderdeel gemaakt en travian heeft het afgepakt...

Gebruiker

Standaard

ad equum rescribere (G.J.Caesar - De Bello Gallico)

1 naar de cavalerie overschrijven
    2 metaf. tot de "ridderstand" verheffen

het feit dat de equites als sociale klasse meer geld hadden dan de plebejers en dus konden paardrijden, zowel in de oorlog als in het burgerlijk leven is al langer bekend natuurlijk, en ik kan me niet voorstellen dat RTW de eerste was die romeinse cavalerie Equites heeft genoemd aangezien dat gewoon letterlijk "horsemen" (nederlands? )

En cruciaal waren ze in mijn campagne ook niet echt, ik hield meer van triarii, mja ieder zn meuk natuurlijk

waar we het allebei over eens zijn is dat travian belabberd is

Standaard Geen

waar we het allebei over eens zijn is dat travian belabberd is
    Waar ik het gewoon met je eens ben is dat travian historisch incorrect is... En travian op zich is niet belabberd, leuk ideetje, grafisch een beetje simpel maar begrijpbaar, tijdverdrijf voor velen,... De historische achtergrond is gewoon wat aan de lage kant... o.a. de onbestaande natars die even heel het spel eindigen...

Maar ja, ieder zijn mening neem ik aan.

Ik neem trouwens ook aan dat onze discussie over equites beŽindigd is met de wijze woorden 'Travian is belabberd'... (was trouwens wel tof)

Vriendelijke groet,

Gebruiker Tungdil's schermafbeelding

Standaard

Ligt eraan of je de Grieken voor de Macedonische invasie wilt behouden of er ook macedoniers bij wil betrekken. Macedoniers hadden goede cavalerie, Hetairoi bijvoorbeeld.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hetairoi

Ikzelf prefereer Basilike Ile (koninklijke garde oid) omdat dat een lekkere tongval heeft al is dat ook niet echt correct aangezien die niet zo groot in omvang was.
    Morgen de Spartaanse Krijger vervangen door Macedon ofzoiets, ben er nog niet uit.
    En de Spartaan dan als infanterie-eenheid ipv Peltast ?

Gebruiker king crazy's schermafbeelding

Standaard

De spartanen worden langs de andere kant wel beschouwd als een van de sterkste Grieken; en aangezien infanterie eenheden met hun 1-graanverbruik nogal beperkt zijn in kracht; zou het dus logisch zijn om er een cavalerie-eenheid van te maken. Historisch correct zijn kan 95% van de spelers van dit spel neit schelen; dan zouden ze wel andere spelletjes gaan spelen. Spartaanse krijger als naam zullen ze echter wel snel herkennen; wat een pluspunt is.

Als je alles historisch correct wil gaan maken; dan hou je geen game meer over.
    http://www.geocities.com/issacmia03/djinn2.gif Op vakantie. ^^
    * Aha! You have my badjas!
    * Give it back.
    -No. You're pissing me off.
    * Oola, oola, sebiet no koffekoeken for you eh

Gebruiker Tungdil's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door king crazy Bekijk bericht
    De spartanen worden langs de andere kant wel beschouwd als een van de sterkste Grieken; en aangezien infanterie eenheden met hun 1-graanverbruik nogal beperkt zijn in kracht; zou het dus logisch zijn om er een cavalerie-eenheid van te maken. Historisch correct zijn kan 95% van de spelers van dit spel neit schelen; dan zouden ze wel andere spelletjes gaan spelen. Spartaanse krijger als naam zullen ze echter wel snel herkennen; wat een pluspunt is.

Als je alles historisch correct wil gaan maken; dan hou je geen game meer over.
    Je zal wel zien hoe het wordt De Spartaan gaat eerder 2 graanverbruik krijgen.
    Elk volk heeft wel wat speciaals. De galliŽrs hebben maar 2 infanterie-eenheden terwijl de germanen over 4 infanterie-eenheden beschikken.
    Laatst gewijzigd door Tungdil : 02-07-2009 om 23:25

Soortgelijke discussies

1. De Grieken
    By Hawker in forum IdeeŽn
    Reacties: 29
    Laatste bericht: 17-11-2009, 20:08

Regels voor berichten