Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 103

Discussie: Religie in Travian

Gebruiker Tungdil's schermafbeelding

Standaard Religie in Travian

Hoi iedereen

Ik vind dat Travian nog enkele opties ontbreekt waaronder RELIGIE.
    Religie was (en is) belangrijk. Religie was vooral belangrijk tijdens de oudheid en de middeleeuwen. Daarom dacht ik, ik zal het eens uitwerken.
    Ik ben er vele uren mee bezig geweest. Veel met Paint geprutst, maar ik denk dat het redelijk gelukt is allemaal. Na al het gepruts heb ik besloten om het op het forum te zetten.
    Lees alles eens rustig door, en vertel me nadien wat je er van vindt, wat er zo mogelijk nog ontbreekt en dergelijke.

Inhoud:
    - Introductie
    - De druÔdeboom
    - De offerplaats
    - De tempel
    - Bonussen die door de goden worden gegeven
    - Cultuurpunten
    - Katapulten die nodig zijn om het gebouw te vernietigen

INTRODUCTIE

Gallische goden:

Danu (moedergodin) : extra bescherming muur
    Dagda (oppergod) : extra verdediging troepen
    Sucellus (god van de landbouw) : extra graanproductie
    Ardainna (godin van de jacht) : extra aanvalskracht troepen
    Camulos (god van de oorlog) : extra kracht held (verdediging + aanval)

Germaanse goden:

Frigg (moedergodin) : extra bescherming muur
    Odin / Wodan (oppergod) : extra verdedigingskracht troepen
    Sif (god van de landbouw) : extra graanproductie
    Skadi (god van de jacht) : extra aanvalskracht troepen
    Tyr (god van de oorlog): extra kracht held (verdediging + aanval)

Romeinse goden:

Juno (moedergodin) : extra bescherming muur
    Jupiter (oppergod) : extra verdedigingskracht troepen
    Saturnus (god van de landbouw) : extra graanproductie
    Diana (godin van de jacht) : extra aanvalskracht troepen
    Mars (god van de oorlog) : extra kracht held (verdediging + aanval)

De druÔdeboom (GalliŽrs)

DruÔdeboom lvl 1

Omdat de druÔdeboom onstaan is uit Danu, de moedergodin van de GalliŽrs is dit ook de godin die je het eerst kan vereren. Dit kan al op niveau 1. Er zijn 5 niveau's. De druÔdeboom kan eenmalig gebouwd worden PER dorp. Het zou een beetje onlogisch zijn moesten de dorpelingen steeds naar een verafgelegen plek gaan om hun goden te vereren, nietwaar? Bij het bouwen van de druÔdeboom wordt er automatisch een druÔde aangesteld. Wat nog inbegrepen zit in het graanverbruik zijn bewakers van de druÔdeboom en mensen die hem onderhouden/verzorgen. Enkel bij niveau 1 wordt er een druÔde aangesteld. Een druÔde hoef je niet te kopen die komt er automatisch bij het bouwen van de druÔdeboom.

Danu of de moedergodin van de GalliŽrs kan al op niveau 1 van de druÔdeboom vereerd worden. (zie plaatje voor kosten, etc). 4 uur na het offer zal Danu's bonus in werking treden. Deze bonus bedraagt en zal altijd hetzelfde zijn: 10% extra bescherming die de muur geeft. Er moet dus minstens een muur aanwezig zijn, mits de druÔdeboom niet zo snel in de beginfase zal gebruikt/gebouwd worden zal dat (waarschijnlijk) geen probleem vormen.

Enkel de kosten en constructietijd gaan nu nog veranderen. Per level kunnen we telkens ook een nieuwe godheid vereren.

Vanaf niveau 2 van de druÔdeboom kunnen de GalliŽrs de oppergod Dagda vereren.
    Dagda's bonus zal pas na 6 uur in werking treden, omdat het niet zo gemakkelijk (ook voor goden) om de sterkte van een eenheid te verbeteren. De bonus van Dagda bedraagt: 10% extra verdedigingskracht van alle eenheden.

Vanaf niveau 3 kunnen de GalliŽrs Sucellus, de god van de landbouw, vereren.
    Sucellus bonus treedt na 4 uur in werking. De bonus die hij geeft: 10% extra graanproductie.

Vanaf niveau 4 kunnen de GalliŽrs Ardainna, godin van de jacht, vereren.
    Ardainna's bonus treedt pas na 6 uur in werking, dit omdat de troepensterkte versterkt wordt.
    De bonus die Ardainna geeft: 10% extra aanvalskracht voor alle eenheden.

Op niveau 5, en het laatste niveau van de druÔdeboom kunnen de GalliŽrs Camulos, god van de oorlog, vereren. Camulos' bonus treedt ook na 6 uur in werking, want hij verbetert de sterkte van de HELD. Camulos' bonus bedraagt: 10% extra aanvalskracht en 10% extra verdedigingskracht voor de held.

Waar wordt de druÔdeboom (+offerplaats, + tempel) gebouwd?

Centraal in het dorp, om de goden te laten zien dat ze belangrijk zijn voor het volk.
    (afbeelding volgend bericht)

Na het brengen van een offer aan een god, hoe lang blijft die bonus dat die god je in ruil geeft dan duren?

Dit hangt af van de loyaliteit van je dorp. Wanneer deze 100 is duurt de bonus 50 uur.
    Per punt dat er afgaat van de loyaliteit van je dorp, zal er telkens 1% afgaan van de tijd van de actieve bonus(sen),

Vb: Als je dorp's loyaliteit teruggedrongen wordt van 100 naar 75 en dus 25 punten minder.
    => Als je dan een bonus gaat activeren zal die 25% minder lang duren. De wachttijd (tijd tussen het offer en het actief worden van de bonus) blijft dezelfde. Wanneer er een bonus actief is en je dorp tijdens die bonus 25 loyaliteit verliest, zal er 25% afgaan van de tijd die de bonus nog actief is.
    Vb: 25% van 40u = 30 u. De bonus blijft ipv 40 uur nog maar 30 uur actief.

OFFERPLAATS (Germanen)

De offerplaats heeft 5 niveaus. Bij het bouwen van een offerplaats wordt er automatisch een geestelijke aangesteld.
    Ook de offerplaats wordt op die plaats in het dorp gebouwd. (CENTRAAL)

hout klei ijzer graan graanverbruik bouwtijd
    Niveau 2: 0 1000 1200 640 3 00:30:05
    Niveau 3: 150 2250 2700 1440 3 00:44:40
    Niveau 4: 340 5065 6075 3240 3 00:59:20
    Niveau 5: 765 11400 13670 7290 3 01:24:00

Op niveau 1 kunnen de Germanen Frigg vereren.
    Op niveau 2 kunnen de Germanen Odin vereren.
    Op niveau 3 kunnen de Germanen Sif vereren.
    Op niveau 4 kunnen de Germanen Skadi vereren.
    Op niveau 5 kunnen de Germanen Tżr verereren.

De bonussen die de Germaanse goden geven zijn dezelfde als bij de Gallische goden. Enkel de offerprijzen verschillen.

Tempel (Romeinen)

De tempel heeft 5 niveaus. Bij het bouwen van een tempel wordt er automatisch een geestelijke aangesteld.
    Ook de tempel wordt op die plaats in het dorp gebouwd. (CENTRAAL)

hout klei ijzer graan graanverbruik bouwtijd
    Niveau 2: 800 1000 200 500 3 00:30:05
    Niveau 3: 1600 2000 400 1000 3 00:44:40
    Niveau 4: 3200 4000 800 2000 3 00:59:20
    Niveau 5: 6400 8000 1600 4000 3 01:24:00

Op niveau 1 kunnen de Romeinen Juno vereren.
    Op niveau 2 kunnen de Romeinen Jupiter vereren.
    Op niveau 3 kunnen de Romeinen Saturnus vereren.
    Op niveau 4 kunnen de Romeinen Diana vereren.
    Op niveau 5 kunnen de Romeinen Mars vereren.

De bonussen die de Romeinse goden geven zijn hetzelfde als bij de Gallische en Germaanse goden. Enkel de offerprijzen verschillen.

Belangrijke informatie (hieronder):----------------------------------------------------------------
    Een religieus gebouw (druÔdeboom, offerplaats en tempel) kan in elk dorp gemaakt worden, behalve in wereldwonderdorpen.

De bonussen (gegeven door de goden) is compatibel met eventuele goudbonussen.

De kosten in de plaatjes voor de offers zijn eenmalig, deze zullen per verering 5% duurder worden.

---------------------------------------------------------------------------------
    Lijst met bonussen:

Bonus 1 – Gegeven door Danu: 12.5% extra verdediging van de muur , Frigg: 7.5% extra verdediging van de muur
    en Juno : 10% extra verdediging van de muur.
    Bonus 2 – Gegeven door Dagda: 12.5% extra verdedigingskracht eenheden , Odin: 7.5% extra verdedigingskracht eenheden en Jupiter : 10% extra verdedigingskracht eenheden.
    Bonus 3 – Gegeven door Sucellus , Sif en Saturnus : 10% extra graanproductie
    Bonus 4 – Gegeven door Ardainna: 7.5% extra aanvalskracht eenheden , Skadi: 12.5% extra aanvalskracht eenheden en Diana : 10% extra aanvalskracht eenheden.
    Bonus 5 – Gegeven door Camulos , Tżr en Mars : 10% extra aanvalskracht en verdedigingskracht held.

Cultuurpunten (per dag) (Deze zijn hetzelfde bij de 3 gebouwen)

Niveau 1: 6
    Niveau 2: 7
    Niveau 3: 9
    Niveau 4: 11
    Niveau 5: 14

Katapulten nodig om te vernietigen: (De religieuze gebouwen zijn even sterk)

Niveau 1: 20
    Niveau 2: 50
    Niveau 3: 85
    Niveau 4: 120
    Niveau 5: 160

Dit zijn al redelijk wat katapulten (belegeringswapens van de GERMANEN, opgelet!) wat normaal is omdat het voor de dorpelingen een belangrijk gebouw is dat 24/7 bewaakt en beschermd wordt!

Dit was mijn idee, het was leerrijk en plezant dit te maken.
    Laat me weten wat jullie ervan vinden en verklaar je mening.

Tungdil
    Laatst gewijzigd door Tungdil : 30-06-2009 om 21:24 Reden: Nieuwe afbeelding (DruÔdeboom) - door Dutch powers

Standaard

Plaats van de druideboom, offerplaats en tempel.

Plaatje van je religieus gebouw wanneer er bonussen actief zijn. (met de druÔdeboom in dit geval)
    Laatst gewijzigd door Tungdil : 30-06-2009 om 14:59

Gebruiker J3R03N's schermafbeelding

Standaard

Geen prachtplaatjes () maar goed bedacht, stom dat dit er eigenlijk niet is en dat er wel Cultuurpunten zijn. Al is de bonus wel erg hoog en je betaald er niet heel veel voor..

Al zal er denk ik niet veel mee worden gedaan..

Jeroen

BTW: Mooie schermafbeelding, Tungdil!
    Laatst gewijzigd door J3R03N : 30-06-2009 om 15:03
    Dit ben ik, J3R03N

Respect!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knikkertje Bekijk bericht
    6. Mensen die vragen ''Kan ik je een vraag stellen? ....Je hebt me niet echt een keuze gegeven, he zonnestraaltje?

Standaard

Nog wat plaatjes, want de kosten van de druÔdeboom zijn hierin verwerkt.

Gebruiker Schnitzel's schermafbeelding

Standaard

Het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb hoor, maar hoelang houd je bijvoorbeeld de 10% versterkte muur na het vereren van de god?
    Verder heel mooi uitgewerkt!

Standaard

Normaal gezien 50 uur. 2 volle dagen en 2 uur dus
    Dit is afhankelijk van de loyaliteit.
    Wanneer die bijvoorbeeld 25 punten daalt, zal de tijd die de bonus duurt 25% minder lang duren.

Gebruiker MecBeth's schermafbeelding

Standaard

wel een gaaf idee, alleen een ding, hoelang blijft de "verandering" werken, want als 10% kracht vooraltijd blijft werken is het wel een beetje heel, erg veel te veel te veel te veel te veel denk, maar voor de rest, giga-goed idee, applausje

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MecBeth Bekijk bericht
    wel een gaaf idee, alleen een ding, hoelang blijft de "verandering" werken, want als 10% kracht vooraltijd blijft werken is het wel een beetje heel, erg veel te veel te veel te veel te veel denk, maar voor de recht, giga-goed idee, applausje
    Zie vorig antwoord van mij.

Gebruiker MecBeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tungdil Bekijk bericht
    Zie vorig antwoord van mij.

ooh oke srry, voor de rest egt wel een goed idee

Gebruiker Rayman's schermafbeelding

Standaard

Ehm... Odin is in iedergeval een Noorse god!

De rest van mijn handtekening

Regels voor berichten