Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 10

Discussie: Handelscontract: V3.0

Gebruiker lennord's schermafbeelding

Standaard Handelscontract: V3.0

Ik heb ongeveer een half jaar geleden al eens dit idee voorgesteld, en er zowel positieve als opbouwende commentaar op gekregen. Ik heb me dus nog maar eens even verdiept in dit idee en dus stel ik u nu met enige trots V3.0 voor.

Handelscontract V 3.0

1. Het idee

Het handelscontract is een extra optie bij het Handelskantoor . Deze optie geeft je de mogelijkheid om op bepaalde dagen standaard bedragen te verhandelen naar bepaalde dorpen, zonder dat je hier moeite moet voor doen, hetzij tegen een kleine vergoeding. Dit zorgt er dan ook weer voor dat het handelskantoor een actieve functie gaat vervullen.

2. De meerwaarde.

De grootste functie van deze optie is tijdbesparing. Velen mensen sturen dagelijks grondstoffen naar bepaalde dorpen als aanvalsdorpen, alliantielegers, hoofddorpen en dergelijke. Echter, vanaf 20+ dorpen kan hier best wel eens tijd in kruipen om in ieder dorp je marktplaats te gaan zoeken en de leveringen aan dat dorp te gaan volbrengen. Dit idee zorgt ervoor dat dit alles automatisch kan gebeuren via het handelskantoor.

3. De uitwerking

Eisen: marktplaats lvl 20 en Handelskantoor lvl 10.
    Kosten: Voor het aangaan van een contract, dient men 50% te betalen van de goederen die verstuurd zullen gaan worden, enkel te betalen bij het aangaan va het contract. Neem jij dus een contract om iedere dag 10.000 klei en 10.000 hout te sturen naar een dorp, dan zal je voor het contract aan te gaan, eerst 5000 klei en hout moeten "betalen". daarna zal bij iedere levering 5% van de grondstoffen afgetrokken worden als vergoeding voor deze dienst.

NOTA: Deze kosten zijn ingevoerd om deze handelspraktijk niet te aantrekkelijk te maken zodat deze de plusfunctie 2x sturen niet vervangt waardoor dit enkel aantrekkelijk word voor langdurige opdrachten.

Bijkomende uitleg: Men dient de grondstoffen en de coördinaten in te voeren en vervolgens de optie "Handelscontract" aan te vinken. Hierna kan men verscheidene dagen aanvinken waarop men de leveringen wil laten gebeuren. Ten slotte dient men ook nog het tijdstip van vertrek in te voeren (Max 2 per dag). Nadien zullen je handelaren automatisch deze leveringen voldoen (indien mogelijk) naar de aangegeven coördinaten op het opgegeven tijdstip. Indien er op het moment van versturen niet genoeg grondstoffen aanwezig zijn zal de opdracht in zijn geheel niet doorgaan. Er zullen dus geen grondstoffen verstuurd worden.

4. Voor- en nadelen.

Voordelen:
    - Tijdbesparing
    - Je vergeet nooit te sturen
    - Handig om ergens versterking te voeden met graanleveringen
    Nadelen:
    - Serverbelasting?
    - Enkel voor grotere spelers
    - Maakt het handelen makkelijker, misschien te makkelijk
    - Kost geld door plusoptie.

5. Nota's.

1. Dit zal niet voordelig zijn voor farms om hun grondstoffen te kunnen verstoppen voor hun farmers. Hiervoor zijn de eisen immers te hoog, evenals de kosten die betaald moeten worden voor het aangaan en behouden van het contract.
    2. De screen is slechts ter illustratie van het idee en kan dus aangepast worden om het overzichtelijker en gebruiksvriendelijker te maken.

Bedankt voor uw aandacht en geef gerust commentaar op dit idee. Het kan de uitvoering ervan enkel ten goede komen om zo de foutjes eruit te kunnen werken.
    Laatst gewijzigd door lennord : 30-06-2009 om 14:17 Reden: foutjes :')

Gebruiker Marksman's schermafbeelding

Goed idee lekker uitgewerkt zoals je zei mischien word dit te makkelijk.
    Weer een leuk goed uitgewerkt idee daar houd ik van.
    Een positief contractje voor je ( reputatie )

Gebruiker Koekje's schermafbeelding

Standaard

Mooi uitgewerkt.. maar ik ben ook bang dat het iets te gemakkelijk wordt. Maar toch mooi gedaan

#Sarah (l') #Koekje
    Since 2008'

Standaard

Dat het misschien te makkelijk werd besefte ik tijdens het uitwerken, vandaar de hoge eisen, beginkosten, 5% "belastingskost en de plusfunctie

Leek me best een redelijke prijs voor dit voordeel
    Laatst gewijzigd door lennord : 30-06-2009 om 11:56 Reden: Vol spelfouten :)

Gebruiker Alexander's schermafbeelding

Standaard

Haha, zouden wij wel kunnen gebruiken op s2 hé lennord (silo was vanmorgen leeg )
    Anyway, ik zou dit niet als plusoptie gebruiken. Tot nu toe geeft plus de spelers voordelen die door actief te zijn ook kunnen bereikt worden (geen wachtrij, geen grotere kaart,...). Dit zou gewoon zorgen dat plus een gebouw gaat beïnvloeden, en waar ligt de grens dan?
    Geschiedenis:
    S5 2007-2008: ONE
    S6 2008-2009: AIR
    S2 2009-2010: INSOMNIA
    S1 2009-2010: Q

Standaard

Hmmm, ik zie je punt wel ergens... zo zie je maar, een dual kan je met alles helpen, zelfs ideen

Tja, het zou natuurlijk ook een optie kunnen worden om per contract 3 goud te vragen (dus per dorp). Zouden jullie, de forumbezoekers eens kunnen vertellen wat jullie het beste vinden :')

Gebruiker Toastie's schermafbeelding

Standaard

Geen, want je verlegt de grens, zoals Alexander zegt...

Standaard

geen plus dus?

Wel, dan pas ik het idee even aan voor jullie

Gebruiker Dutch Powers's schermafbeelding

Standaard

Is er ook een optie, om maximaal je uurproductie te versturen, of geeft het een waarschuwing wanneer je meer dan je uurproductie wil gaan sturen?
    Want als je eerst bijvoorbeeld 4000 uurproductie hebt, dus 1000 van alles.
    Maar dan wordt je aangevallen met katapulten, en hou je nog maar 3000 uurproductie over, dan mag je nog maar max. 750 van alles sturen.
    Nu heb je van te voren vastgesteld, om elke dag 1000 van alles naar een alliantiegenoot te sturen. Maar met nog maar max. 750 van alles, overschrijdt je de pushing-regel.
    --- Opzoek naar een nieuwe handtekening ---

Hypothetical is zoo cool en kickt ass! =D

Standaard

Dan zal je dat contract zelf moeten annuleren en aanpassen naargelang je mogelijkheid.

Ik vrees immers dat als de server ook nog eens moet gaan berekenen wat je maximum mag sturen dat dit de server gaat overbelasten gezien je productie constant veranderd.

En bij bijvoorbeeld WW-dorpen mag je eindeloos sturen (graan toch) dus hier zit je dan ook weer vast.

Regels voor berichten