Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 18

Discussie: Handleiding: Volkeren uitwerken

Gebruiker Jellay's schermafbeelding

Standaard Handleiding: Volkeren uitwerken

Dit topic heb ik speciaal voor het ideeënforum geschreven. Ik wil nog wel eens volkeren uitwerken en zal hier zetten hoe ik dit doe. Om te beginnen wil ik zeggen dat ik eigenlijk bijna alles ter plekke uit mijn duim zuig. Als je dit niet doet, valt deze handleiding desalniettemin, goed te gebruiken. Je moet weten dat je altijd opmerkingen zal krijgen over het spelbalans. Dit is helemaal waar, maar je kunt er vanaf het begin al vanuit gaan dat zo'n idee niet wordt doorgevoerd (zoals alle ideeën ) Probeer altijd zo creatief en origineel mogelijk te zijn.

We beginnen met de troepen. Het is belangrijk dat je bij je troepen altijd een plaatje hebt. Dit is namelijk zo ontzettend veel overzichtelijker en mooier. Ik heb een plaatje gemaakt, die je als maar weer kan herbruiken, waar je een goed schema van je troepen in kan maken:

Voor de rest zou ik je tekst in Verdana 14 schrijven. Dat verwerk je er op deze manier in:

Het omcirkelde is erg belangrijk (dan neem je niet al het witte mee). Op deze manier kun je alles stukje voor stukje erin gaan zetten. Het is altijd nog net iets mooier als je troepen groen zijn (de dikgedrukte travian kleur) Dit kun je doen door bijvoorbeeld in je handtekening deze tekst te verwerken een screenshotje maken, en het dan ik paint zetten (daar doe ik alles op) Ik ga hier nu niet verder op in omdat er veel betere guides zijn voor: Hoe maak ik plaatjes. Ik raad je zeker aan om deze ook nog even door te lezen.

Troepen verhoudingen en namen:
    De namen zou ik, tenzij je er erg veel verstand van hebt, gewoon op google zoeken. Hier staat meestal ook wel of het een aanvallende of verdedigende eenheid is. Heb je niet genoeg namen? Ga fantaseren. Als ze niet goed zijn krijg je het te horen en kun je ze het beste gewoon veranderen. Dan de verhoudingen. Dit is iets lastiger en zou ik daarom ook gewoon een beetje afkijken van de Germanen/Galliërs/Romeinen. Deze verhoudingen van aanval/verdediging:graanverbruik: snelheid. Ik zou sowieso vanaf het begin beslissen of het een aanvallende, verdedigende of wat-dan-ook-stam wordt. Hierop zul je het erg moeten aanpassen. (vooral aanval/verdediging:graanverbruik is erg belangrijk, een galliër krijgt bijv. per graanverbruik per uur op z'n best 65 infanterie aanval) Dit zou ik als troepen maken:
    Infanterie: 1 aanvaller, 1 verdediger. 1 graan per uur.
    Cavalerie: 1 scout, 1 verdediger, 1 aanvaller en 1 alleskunner. Dit allemaal voor 2/3/4 graan per uur.
    Rest: 1 katapult, 1 ram (normale verhoudingen zoals bij iedere stam), 1 kolonist en 1 leider (belangrijk dat je bij de leider erbij zet hoeveel loyaliteit hij er per keer afhaalt. Dit is erg belangrijk voor zijn prijs.)

Daarna moet je de troepen apart gaan uitwerken. Dit is wat er allemaal in moet staan:
    -Leuk, klein verhaaltje
    -Benodigdheden om te onderzoeken
    -Benodigdheden om te maken
    -Hoeveel grondstoffen hij kan dragen
    -Bij bijv. een leider hoeveel loyaliteit hij er per keer afhaalt: Bijzonderheden.

Als je dit gedaan hebt, heb je het meeste wel af. Je kunt nu aan de wat minder uitgebreide dingen gaan beginnen, al wil dit nog wel eens tegenvallen als je bijvoorbeeld een nieuw gebouw wilt uitwerken.

De marktplaats:
    Erg weinig werk. Je moet gewoon verzinnen hoeveel grondstoffen de handelaren kunnen dragen en hoe snel ze zijn (probeer hier ook een kleine tekst bij te zetten waarom)

De muur:
    Hier kan je, als je wil, veel werk van maken. Dit maakt het idee zeker mooier maar maakt niet heel veel uit, omdat je precies even duidelijk kan zijn. Als je het iets ingewikkelder wilt maken, moet je er simpelweg plaatjes bij maken. Niet van de muur zelf, maar de verdedigingsbonus, kosten, tijd en rammen. Je kunt jezelf dit veel simpeler maken door het alleen voor niveau 1, 5, 10, 15 en 20 te vermelden.

Extra's:
    Dit is zeer belangrijk, elk bestaand volk tot nu toe heeft extra's en als je dit niet doet zal je hier ook zeker kritiek geleverd op krijgen. Wil je een nieuw gebouw? (Zou ik je zeker aanraden, hier zijn mensen positief over als je het mooit uitwerkt. Dit is ook gewoon erg leuk om te doen. Hier kan je je hele fantasie op hol laten staan. Ik zou natuurlijk wel iets nemen dat met het desbetreffende volk te maken heeft.) Of wil je iets als 2 gebouwen tegelijk neerzetten, grotere schuilplaats of iets dergelijks, kan je dit ook doen. Dit is ook erg leuk, alleen wel iets moeilijker.

Edit: Ik zou de volgorde aanhouden zoals ik die hier heb beschreven, eerst troepen en zo maar door.

Ik hoop dat jullie er wat aan hadden en dat binnenkort het ideeënforum overspoeld wordt met nieuwe volkeren die allemaal met dezelfde opbouw in elkaar zijn gezet . Ik heb hier nog wel wat opmerkingen.

-Onder creativiteit behoort ook van de handleiding afwijken. Geef er ook je eigen fleur aan.
    -Ga nooit in latere posts om reputatie vragen
    -Zet er nooit bij hoelang je er mee bezig bent geweest. Als het echt goed is zien mensen ook wel dat er veel werk in is gestoken.
    -Hoop niet dat het idee wordt doorgevoerd.
    -Heb er veel plezier in. Als je het niets vindt om zoiets te maken, moet je het ook zeker niet doen.
    -Wees alijd zo volledig mogelijk en zorg dat het er mooi afgewerkt en professioneel uitziet.
    -Zorg dat de plaatjes er als geheel opstaan (niet als link) en met een goede grootte. Ook op de plaats waar ze horen te staan, dus niet allemaal op een rijtje onder aan de pagina.
    -Schrijf altijd een inleiding
    -Laat je post altijd nog even door iemand door lezen om hem te laten cotroleren op spellings- en taalfouten.
    Laatst gewijzigd door Jellay : 27-06-2009 om 21:52
    Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit!

Gebruiker AFC A's schermafbeelding

Standaard

Bedankt was net bezig met een nieuw volk maken
    3 Dingen zijn heilig
    1. Vrijheid
    2. Vrije tijd
    3. Vrijen op zijn tijd

Gebruiker Dyrox's schermafbeelding

Smile

Mooi! Ook leuk dat er meer volken komen!

Gebruiker Pindakaas's schermafbeelding

Standaard

Mooie handleiding. hier hebben we veel aan. want aan die onuitgewerkte volkeren hebben we hier niks. mooi gedaan! even kijken ben je iets vergeten... volgensmij niet. ik mis iniedergeval niks. mijn complimenten!

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dyrox Bekijk bericht
    Mooi! Ook leuk dat er meer volken komen!
    Verwacht niet dat dit gaat gebeuren... Net zo als Jellay al zei:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jellay Bekijk bericht
    Je moet weten dat je altijd opmerkingen zal krijgen over het spelbalans. Dit is helemaal waar, maar je kunt er vanaf het begin al vanuit gaan dat zo'n idee niet wordt doorgevoerd (zoals alle ideeën )
    Kan iemand een leuk onderschrift plaatje voor me maken?
    PM me dan!

Standaard

Netjes gedaan.
    Laatst gewijzigd door Jochemd : 01-07-2009 om 05:58 Reden: 100000000 PB's en repjes over 'Geen rep in een bericht'.

Gebruiker turbothijs's schermafbeelding

Standaard

Mooie handleiding, maar helaas ik heb er niks aan, ik maak geen nieuwe stammen (ik zou het voor de spam best wel willen)

EDIT: Ik ga, door deze handleiding toch misschien een nieuwe stam maken
    Laatst gewijzigd door turbothijs : 29-06-2009 om 14:36
    Dit was weer een openbaring van turbothijs ©2010

Gebruiker

Standaard

het is wel handig ik vroeg me al af hoe somige mensen het lukt om precies zo neer te zetten

maar het is idd wel jammer dat niks wordt door gevoerd meschien moet je een acount aanmaken op travian forum duitsland dan heb je volgensmij meer kans dan om het in nl te doen

Gebruiker

Standaard

Het is goed dat er eens een voorbeeld guide is over je het zou kunnen doen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door salim Bekijk bericht
    maar het is idd wel jammer dat niks wordt door gevoerd meschien moet je een acount aanmaken op travian forum duitsland dan heb je volgensmij meer kans dan om het in nl te doen
    Dat denk ik niet.
    Ten eerste moet het al een haalbaar idee zijn, moet het goed en correct uitgewerkt worden,...
    En als er dan al zo'n ideetje is, dan hebben ze die meestal wel zelf al in gedachten.
    Er zijn waarschijnlijk wel al een paar ideetjes van travian spelers zijn ingevoerd, maar dat is maar heel miniem.

Het is gewoon om je creatieve gedachten eens te laten werken.

Gebruiker

Standaard

Eindelijk weer eens een persoon die iets zinnigs neerzet!!!! Hopen dat met jouw handleiding de ideeën in het vervolg beter worden uitgewerkt.
    Laatst gewijzigd door Super wessie : 22-07-2009 om 18:41
    http://www.lymevereniging.nl/index.p...ualiteiten.htm
    Belangrijk voor veel mensen, dus steun ze door te tekenen. Zorg wel dat je 18 jaar of ouder bent met een Nederlandse indentiteit!

Soortgelijke discussies

1. Idee uitwerken met een plaatje
    By Henk|Solution in forum Algemeen
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 17-04-2010, 13:08

Regels voor berichten