Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 85

Discussie: Hoe word ik een populaire Travian-speler?

Gebruiker

Standaard Hoe word ik een populaire Travian-speler?

Je ziet dat wel eens bij nieuwe mensen op het forum he. Ze schrijven een stukje wat misschien nog best aardig zou kunnen zijn, maar verknallen alles dan door onderaan de opmerking te schrijven “vind je dit goed geef me dan wat reputatie”. Liefst nog met >10 taalfouten erin. Dat soort mensen zijn altijd vrij duidelijk: 99 van de 100 keer bevat het personen die graag populair, geliefd, etc. willen worden.
    Ingame is dit lastiger te onderscheiden. Je hebt daar geen communicatiemiddel waarmee je een hele server kunt bereiken (tenzij je werkelijk ALLE spelers een IGM zou willen sturen). Als je daar populair wil worden zul je je dus moeten onderscheiden door bepaald gedrag. Agressief, juist superdefensief, mooie legers, hoge populatie, allianties, profielen, enzovoorts.
    Op zich een nobel streven en als je daar populair mee wordt: prima! Maar… in veel gevallen faalt dit ontzettend hard. Niet in de laatste plaats omdat de hoogste plekken in rangschikkingen maar voor een paar mensen weggelegd zijn. Dit om de doodsimpele reden dat de rest lager staat, er kan maar 1 speler nummer 1 zijn.

Maar! Om alle wanhopige mensen die ook graag populair willen zijn niet teleur te stellen. Er is nog hoop!. Je kunt ook populair worden door je speelstijl en door je op een bepaalde manier te gedragen! Op die manier kun je de aandacht trekken van de topspelers, een zekere bekendheid verwerven en langzaamaan een legende worden. En wiens voorbeeld kun je dan beter volgen dan die van de alleraardigste Cookie-Clan? *kuch*

Daarom, bij deze: een rijtje met tips om een populaire speler te worden! Ik maak hier een onderscheid tussen aanvallend ingestelde spelers en defensief ingestelde spelers.

Defensieve spelers

Bij defensieve spelers is heel belangrijk om niet te doen wat de opdrachtgever zegt. Het is wellicht leuk en aardig, maar als je een populair account wil krijgen waar veel mensen op bezoek komen, moet je die dikke vent in je scherm vooral overslaan.

Wat kun je zoal doen om populair te worden als defensieve spelers:

1. Bouw nooit schuilplaatsen!. Nooit, maar dan ook echt nooit! Als je schuilplaatsen bouwt komen er nooit goede spelers naar je dorpen om hulp te vragen bij hun grondstoffenpeil. Dan gaan hun soldaten heel verdrietig en eenzaam terug naar huis en blijf je daar in je eentje zitten. En wat moet je met al die grondstoffen? Dus onthoud te allen tijde: schuilplaatsen zijn NIET GOED!

2. Bouw ALTIJD net genoeg troepen om de grotere speler te laten weten dat je nog in leven bent. Maar, zorg ervoor dat het er niet te veel worden, anders ontmoedig je mensen. Gewoon een paar soldaatjes, dan geef je de Held van de aanvaller wat training, terwijl ze tegelijkertijd vaak terug zullen komen om een babbeltje met de inwoners van je dorp te komen maken. Daar wordt je toch helemaal gelukkig van?!

3. Bouw altijd zo veel mogelijk pakhuizen, graansilo’s, veldjes, etc. Zo heb je nooit een tekort aan grondstoffen die je in voorraad hebt. En als je buren dan langskomen om deze voorraad te lenen kun je ze die altijd meegeven. Ze zullen werkelijk van je houden! Het zou zelfs kunnen dat ze je soms gaan beschermen tegen aanvallen van minder populaire, jaloerse en gemene stinkgermaantjes, omdat ze zo ontzettend dol op je zijn.

Aanvallende spelers

Bij aanvallende spelers moet je, uiteraard, ook niet doen wat de opdrachtgever zegt. Laat die uit de kluiten gewassen medicijnman maar lekker bazelen, het is echt niet nodig om te kijken wat hij nu weer voor onzin verkoopt. Daarnaast, dat plaatje staat wel mooi zo naast je dorp, niet? Het zou toch zonde zijn als die opeens zou verdwijnen.
    Wat je als aanvallende speler kunt doen om populair te worden:

1. Val nooit kleine spelers aan! Het geeft kleintjes namelijk aan dat je een gemenerik bent. Kun je wel als 16-jarige puber kleine kleutertjes lastig vallen! In plaats daarvan kun je je grondstoffen beter naar die kleine kindjes sturen, dan kunnen zij ook groeien. Val in plaats daarvan de grootste spelers aan, en verstuur daarna direct een zeer neerbuigende dreig-IGM. Topspelers houden daarvan!

2. Bouw de hele dag troepen, maar geen graanvelden! Als je geen graanvelden bouwt kom je op den duur uit op graantekorten, en dat is wat topspelers graag willen. Die houden niet van graan, daarom maken ze zelf altijd zo veel leger dat ze vele duizenden graanpunten in de min staan. Daarnaast zullen ook al je troepen sterven, en dat maakt je een geweldig goede speler! Je ziet wel eens van die rapportjes van mensen waarbij een aantal rare tekentjes staan maar dat er ook heel veel dode soldaten bijstaan. Dat is toch gaaf als dat bij jou ook kan! Iedereen is gegarandeerd onder de indruk.

3. Als je op den duur een nieuw dorp gaat stichten, doe dat dan dicht tegen een topspeler aan. Het liefst een 9- of 15-cropper. Topspelers houden van veel dorpen dicht op elkaar, daarom doen zij dit zelf ook. Mooi toch als jij daar ook bij komt liggen? Daarnaast houden topspelers ervan als jij een dorp pakt wat ze met veel pijn en moeite hebben vrijgespeeld. Heerlijk, ze komen gegarandeerd bij je op bezoek!

~ ~ ~

Of je nu aanvallend ingesteld bent, of defensief. Met deze tips moet je een heel eind kunnen komen en wordt je gegarandeerd een gigantisch populaire speler. Waarschijnlijk zullen er reeds volgend jaar al standbeelden voor je worden opgericht in alle Natardorpen. Je zult eeuwig leven! Vergeet niet die arme Cookie-Clan dan af en toe wat bedankjes te geven he?!

Groetjes,
    Cookie-Clan.

P.S.: Mensen die dit aan kunnen vullen? Zeg het gerust, je zal dan in de acknowledgements komen van de eregalerij aan wie Cookie-Clan zijn populariteit te danken heeft!

Het moge duidelijk zijn dat dit verhaal met een stevige korrel kilo zout genomen moet worden.

P.P.S.: Verhaal losjes gebaseerd op een topic op het .us forum.

Gebruiker sld mark's schermafbeelding

Standaard

Sorry hoor maar wat wil je hiermee bereiken? ik snap het doel van dit topic eerlijk gezegd niet

*kusje*
    http://forum.travian.nl/image.php?type=sigpic&userid=250723&dateline=12590  71281
    Liever strijdend ten onder gaan dan zwijgend verder te gaan, IONOX FOREVER

Gebruiker

Standaard

Vermaak lijkt me :-)

Bevalt mij in ieder geval prima!

Wat ook een goede tip is, is om heel veel berichtjes te sturen met zo veel mogelijk scheldwoorden! Daarmee laat je namelijk zien dat je een wijde vocabulaire hebt!

Gebruiker

Standaard

Is dit nou een guide om populair te worden of een goeie farm te worden?:P

Standaard

Opzich, niet de beste guide die ik heb gelezen
    Dus je wilt eigenlijk zeggen: je wordt op travian een populaire speler als je andere spelers aan GS helpt . Hmm niet de beste lijkt mij, je kan beter zelf gewoon een top speler worden en gewoon iedere farmen, je wordt dan niet populair maar BEKEND!!!

Gebruiker zwijntje's schermafbeelding

Standaard

wat stelt dit voor?

Gebruiker

Talking

werkelijk genieten
    bierbier
    s4 - BIER!
    s3- clowntje
    s12- worteltje

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaft Bekijk bericht
    Wat ook een goede tip is, is om heel veel berichtjes te sturen met zo veel mogelijk scheldwoorden! Daarmee laat je namelijk zien dat je een wijde vocabulaire hebt!
    Ja en nee.
    Ja, je populariteit gaat er razendsnel op vooruit. However, dat zie je wel vaker bij mensen die supersnel populair worden: er zijn anderen die er jaloers op worden en je gaan tegenwerken. Die hebben zo'n enge naam, Multihunters ofzo. Meestal kleine ventjes met grote beeldschermen enzo. Jammer toch he, maar ik denk niet dat een demonstratie van de intellectuele kennis geschikt is. Dat is wat over the top.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rean Bekijk bericht
    Is dit nou een guide om populair te worden of een goeie farm te worden?:P
    Het doel heiligt de middelen he. ;-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snipebase Bekijk bericht
    Hmm niet de beste lijkt mij, je kan beter zelf gewoon een top speler worden en gewoon iedere farmen, je wordt dan niet populair maar BEKEND!!!
    3 opmerkingen:
    1): Bekend is niet hetzelfde als populair;
    2): Zoals ik al schrijf kan niet iedereen een topspeler worden, terwijl buiten de toppers met deze guide iedereen populair kan worden;
    3): Geloof dat je mijn klein geschreven opmerking even moet lezen. ;-)

Gebruiker sld mark's schermafbeelding

Standaard

Wat ik nu nog steeds niet snap... Waarom heb je dit gemaakt? want je hebt er niks aan het is ook gewoon je Karakter die je populair maakt ja of nee..

Je denkt toch niet dat als ik de hele server 1k gs stuurt dat ik in eens populair ben?
    http://forum.travian.nl/image.php?type=sigpic&userid=250723&dateline=12590  71281
    Liever strijdend ten onder gaan dan zwijgend verder te gaan, IONOX FOREVER

Gebruiker mr x 1991's schermafbeelding

Standaard

Hooray for Cookie-Clan.

Ik ga gelijk de guide toepassen

@ sld-mark:

Een speler mag toch ook wel een keer een geintje uithalen
    En nu maar hopen dat veel spelers het opvolgen. Dan vind ik ze zeker populair!
    Laatst gewijzigd door mr x 1991 : 31-03-2009 om 11:41

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 3
    Laatste bericht: 08-03-2012, 08:37
  2. Peform word ook in travian gebruikt?
    By Delight in forum (m)IRC [Chat]
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 16-08-2010, 18:50

Regels voor berichten