Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 69

Discussie: Dieren fokken

Gebruiker

Talking Dieren fokken

mijn idee is dat--->

Je dieren kan fokken

Hoe en waar

hiervoor moet je een dieren fokkerij bouwen
    Kosten en constructietijd voor level 1:
    Hout 200 | Klei 175 | IJzer 300 | Graan 150 | Graanverbruik 4 | 0:35:00
    eisen: hoofdgebouw niv 3, academie niv 1, verzamelplaats niv 3.

op level 1 kun je allen ratten en spinnen fokken,
    op level 3 kun je ook de slang en vleermuis trainen,
    op level 5 het wilde zwijn en de wolf,
    op level 7 de beer en de krokodil,
    op level 9 de tijger,
    en op 10 de olifant
    maar je moet nog wel eerst 2 van elke soort vangen, hoe doe je dit.
    -nou hiervoor komen 2 nieuwe eenheden ( deze zijn bij elke stam het zelfde)
    de dieren vanger te voet en te paard, deze train je in de fokkerij.

te voet
    Aanvalswaarde Hout Klei IJzer Graan
    40 80 80 80 40
    Snelheid: 9 velden per uur
    draagcapaciteit: 4 dier punten
    Graanverbruik: 1
    Trainingstijd: 0:15:00
    eisen: fokkerij niv 1

te paard
    Aanvalswaarde Hout Klei IJzer Graan
    150 450 475 480 100
    Snelheid: 10 velden per uur
    Draagcapaciteit: 15 dier punten
    Graanverbruik: 3
    Trainingstijd: 1:01:40
    eisen: fokkerij niv 5, stallen niv 3

(deze units kunnen alleen maar dieren vangen en verdediggen dus ook niet mee bij aanvallen en kunnen ook niet mee helpen in aanvallen, dit zelfde geldt ook voor dieren.)
    waar-->
    in een oase, je stuur de vangers naar een oase die de dieren heeft die je wilt vangen,
    je vecht tegen 75% van de soort die je wilt die in de oase zijn, dit moeten de eenheden dus aankunnen, het aantal dieren kun je aangeven als je ze stuurt. (net zo als bij scouts wat ze moeten scouten).

dierpunten per dier en kosten:
    Attributen

de olifant krijgt apparte waarden, want dit beest kan getemt worden de andere niet.(heeft dus ook geen dierpunten.)voor de olifant tellen deze regels klik hier.
    de credits voor de olifant gaan naar Muarien (Kunst schilder).
    (dierpunten is de grote van een dier. dus hoeveel plaats er nodig is om een dier mee te nemen. Bijlage 255 dit plaatje betekent dierpunten)

Hoe te gebruiken bij een aanval

alle dieren behalve de olifant worden op een aparte manier bij de aanval gebruikt.
    eerst worden de dieren losgelaten op het dorp, dan wordt er net zoveel vermoordt als bij een overval en als de dieren niet allemaal dood zijn keren ze terug.(de dieren worden eerst losgelaten omdat ze niet te temmen zijn, en zouden ze dus ook je eigen leger aanvallen)
    om de dieren mee te nemen heb je speciale eenheden nodig die een bepaalt aantal dieren kunnen meenemen(hiervoor worden de dierpunten gebruikt, dit is de groten van de dieren , dus als de draagcapaciteit 100 dierpunten is kunnen ze 100 ratten meenemen, of 50 spinnen, of 25 wilde zwijnen, etc)
    deze train je in de barakken of stallen

De dieren sleper
    Hout Klei IJzer Graan
    225 195 230 100
    Snelheid: 7 velden per uur
    draagcapaciteit: 120 dier punten
    Graanverbruik: 1
    Trainingstijd: 00:27:00 in de barakken
    eisen: fokkerij niv 1, barakken niv 3, academie niv 3.

De dieren sleper te paard
    Hout Klei IJzer Graan
    350 300 335 150
    Snelheid: 10 velden per uur
    draagcapaciteit: 180 dier punten
    Graanverbruik: 2
    Trainingstijd: 00:42:00 in de stallen
    eisen: fokkerij niv 1, stallen niv 3, academie niv 5.

De plaag mannen
    Hout Klei IJzer Graan
    5175 4485 5250 2250
    Snelheid: 5 velden per uur
    draagcapaciteit: 3000 dier punten
    Graanverbruik: 3
    Trainingstijd: 06:00:00 in de barakken
    eisen: fokkerij niv 5, barakken niv 3, academie niv 5.

optioneel--->
    het zou een idee zijn dat je in een kooi alleen maar dieren van de zelfde soort kunt laten meenemen.
    Poll: Wat vinden jullie hier van?
    Tussenstand:
    [img]http://********************/results.cgi?pid=259619&layout=1&sort=org[/img]
    [/img]

optioneel--> dier bonussen
    krokodil---> als je 25 krokodillen hebt of meer krijg je 1x 5% verdedeging infaterie(maakt niet uit hoeveel meer krokodillen je hebt je krijgt deze bonus maar 1X)optioneel dat je hiervoor een upgrade bij de muur moet kopen.
    (de krokodillen gaan in de gracht zwemmen waardoor de infanterie over de bruggen moeten en ze dichter op elkaar zitten waardoor ze weer een makkelijker doel worden.
    de calvalerie springt gewoon over de gracht en heeft dus geen last van de kroko's)
    Ratten--->
    rat bonus 1--> voor elke 50(kan verandert worden naar bijv. 25, 75, 100, of zoiets dergelijks.) ratten gaat er bij de vijand zo ie zo na het gevecht 1 infanterie mannetje dood(wat voor wordt radom uitgekozen.).
    (door de beten van de ratten worden de mannetjes ziek waardoor ze sterven, aangezien deze ziekte alleen verspreid wordt door ratten beten gaan er dus niet meer mannetjes doodt dan 1 op de 50. de cavalerie heeft hier niet zo'n last van omdat de ratten niet bij de ruiters kunnen en alle dieren zijn inmuum voor deze ziekte.)
    rat bonus 2-->je kan ratten voeren wat je wilt, wat houdt dat in, dat je ze in plaats van een graan per uur te laten verbruiken, ze ook 1 hout of 1 klei of 1ijzer ze kan laten verbruiken.(ratten zijn alleseters dus ze eten alles wat je ze voert)
    (alleen, ik zou niet weten waar je dit dan zou moeten kunnen kiezen, iemand een idee?)

Tussenstand:
    [img]http://********************/results.cgi?pid=264927&layout=1&sort=org[/img]
    als je "geen van de bovenstaande" kiest zeg dan, wat je dan wel wilt. anders er niet op stemmen.
    Spinnen---> elke spint geeft 0,2% graan bonus (ze gebruiken wel nog steeds graan dus pas als je genoeg spinnen hebt heb je er profijt van.) to een maximaal van 100%(dit zijn dus 500 spinnen).
    (de spinnen eten alle insecten schadelijk voor het graan op waardoor er dus een beetje meer graan wordt geproduceert.)
    als jullie nog meer ideeën hebben voor dierbonussen zeg het dan aub.

-Als jullie meer ideeen hebben voor de dieren zou ik ze graag horen, en verbeteringen naatuurlijk ook(dit geld trouwens voor het hele idee.)

en wat vinden jullie van dierbonussen?
    Tussenstand:
    [img]http://********************/results.cgi?pid=259620&layout=1&sort=org[/img]

Technish haalbaar: denk het wel, zijn gewoon eeen soort nieuwe eenheden en gebouw.

Commentaar is welkom, voor verbeteringen van namen, etc. deze voer ik wel pas door als meerderen het zelfde zeggen. als je commenteer geeft dat het slecht is zeg ff waarom.
    en geef ook geen dom commentaar van dit bestondt niet vroeger, dan worden de groteren spelers nog sterker, e.d.

dier waardes.

Poll: wat vindt je van het idee
    Tussenstand:
    [img]http://********************/results.cgi?pid=259591&layout=1&sort=prc[/img]

FAQ

-wat gebeurt er als de dieren dood gaan?
    als de dieren doodgaan, lopen de dieren slepers gewoon terug.

-wat als de sleper doodgaat en geen dieren?
    als de dieren slepers doodgaan ben je de dieren kwijt(de dieren slepers kunnen pas dood als alle andere mannetjes ook dodzijn.). de dieren slepers lokken de dieren teug met voedsel waardoor je zo vaak kunt gebruiken totdat ze dood zijn. ook komen ze terug omdat ze weten dat ze dan een veilige en fijne rustplaats krijgen.

-wat gebeurt er als je dieren in je dorp hebt en geen verdedeging ?(aangezien dieren niet verdediggen)
    de eigenaar is dan al ze dieren kwijt.(hoe dan ook, ook als de optioneel niet doorgaat dit blijft zo)

-oh nee ik heb te veel dieren(qua graan verbruik) en wil ze kwijt?

geen zorgen je kunt de dieren altijd vrij laten, bij de fokkerij komt er dan te staan "dieren vrijlaten" als je hier dan op klikt kun je keizen hoeveel en welke, hierna wordt nog voor een bevesteging gevraagt net zoals bij aanvallen.

Aanpassing
    - weggehaald optioneel--->
    dat de aanvaller alle dieren mee krijgt.

Poll: moet de aanvaller de dieren mee krijgen ja of nee?
    Tussenstand:
    [img]http://********************/results.cgi?pid=260254&layout=1&sort=org[/img]
    ]

-wat gebeurt er als je dieren in je dorp hebt en geen verdedeging of al je mannetjes gaan dood ?
    verandert naar wat gebeurt er als je dieren in je dorp hebt en geen verdedeging?

voor iedereen die dit een goed idee vindt, geef ff de support aan dit idee in het topic Beste ideeën, alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door 51AY3R : 07-05-2008 om 16:37

Gebruiker

Standaard

weer een goed voorbeeld hoe een goed idee er uit hoort te zien

nou het lijkt me wel grapig maar ik heb erniet veel meer verder erg mooi uitgelged

Gebruiker

Standaard

de vleermuis heeft dan een aanvalkracht van 80 voor een prijs niet veel hoger dan die van de imperiaan, wat hem de sterkste unit in het spel zou maken, ook wil ik weten hoe je die olifanten krijgt, want die hebben dan een aanvalskracht van 200 per graanpunt.

edit:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 51AY3R Bekijk bericht
    dat is dus een gewoon spam antwoordt (Spam)(Spam)(Spam)(Spam).
    en dit dus ook.

edit2: @de post onder mij, doe het dan zo, dan schrijf je tenminste zelf geen spam antwoord.

edit3: @de post daaronder: kan je dan ook zeggen wat er nog verandert moet worden, heb je het idee wel goed gelezen, vind je het echt goed zo maar een nieuwe sterkste unit te maken?
    Laatst gewijzigd door wouter666 : 06-01-2008 om 21:02
    De mensheid heeft mijn hart,
    het vergt mijn volle krachten.
    Het zijn er 6 miljard,
    dus jij moet even wachten.
    probeer voordat je post te kijken in welke van deze catagroriën je valt

Gebruiker Blaperile's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 51AY3R Bekijk bericht
    dat is dus een gewoon spam antwoordt (Spam)(Spam)(Spam)(Spam).
    Jij zegt zelf ook niets anders dus dat is ook (Spam)!!!

On topicl: Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. Alles is goed uitgewerkt, MISSCHIEN nog een paar puntjes veranderen en het kan in het spel!!!!

Gebruiker

Smile

als het af is maak het duits en stuur het naar de duitse forum

abe es ist gut

ehm gaat het om spams of over het idee?
    Laatst gewijzigd door pitogek : 06-01-2008 om 21:07

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wouter666 Bekijk bericht
    de vleermuis heeft dan een aanvalkracht van 80 voor een prijs niet veel hoger dan die van de imperiaan, wat hem de sterkste unit in het spel zou maken, ook wil ik weten hoe je die olifanten krijgt, want die hebben dan een aanvalskracht van 200 per graanpunt.

edit:

en dit dus ook.

edit2: @de post onder mij, doe het dan zo, dan schrijf je tenminste zelf geen spam antwoord.

het idee van de olifant staat onder de dieren bij de link.
    trouwens vleermuis kan niet mee verdediggen en levert dus totaal geen defence plus om hem te verplaatsen net zoals alle kost ie dierpunten om te verplaatsen. waardoor je andere units moet kopen en waardoor meer kost.

Gebruiker

Standaard

Waarom zou ik dieren willen gaan fokken terwijl ik ze in de oase loop te slopen????

Om dieren te fokken hebben ze de spelen Zoo Tycoon en The Sims Pat animals.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seabert33 Bekijk bericht
    Waarom zou ik dieren willen gaan fokken terwijl ik ze in de oase loop te slopen????

Om dieren te fokken hebben ze de spelen Zoo Tycoon en The Sims Pat animals.
    1.als ze er zijn zal je waarschijnlijk 24/7 vleerwuizen gaan proberen te trainen aangezien die dan de sterkste units van het spel zijn.

2. het is waarschijnlijk ''The Sims Pet animals'' aangezien ''pat'' iets van klapje betekent en ''pet'' 'huisdier .
    Laatst gewijzigd door wouter666 : 06-01-2008 om 22:42
    De mensheid heeft mijn hart,
    het vergt mijn volle krachten.
    Het zijn er 6 miljard,
    dus jij moet even wachten.
    probeer voordat je post te kijken in welke van deze catagroriën je valt

Gebruiker cocu08's schermafbeelding

Standaard

helemaal niet bij die tijd...dieren gebruiken voor de verdediging of wa het ook was...ik vind het niks srry

Gebruiker Maurien's schermafbeelding

Standaard

Ik wil dan wel de rattevanger van hamel introduceren... tjong wat een gek idee, jij heb 200 kooien met allemaal verschillende dieren er in, loopt naar een dorp (zij denken he we worden aangevallen) jij laat die dieren los in de hoop dat die het dorp gaan aanvallen, maar wat schetst de verbazing, de gene die de beesten loslaten worden helemaal; opgefreten (want al die tijd kosten ze natuurlijk ook geen graan dus hebben razende honger) nou is de pest dat al die dooie dieren en dooie soldaten en paarden een behoorlijke plaag kan veroorzaken aan ongedierte... vooral ratten, die op hun beurt weer de pest zullen veroorzaken.. ja het effect zal er dan misschien wel zijn.
    Maar ondertussen overleefd niemand van jou leger, want als die beesten zichzelf tegoed hebben gedaan aan hun soortgenoten en andere dieren en de kooibewakers zullen de mensen in een ommuurde stad veiliger zijn als het leger van je wat er achteraan hobbeld... en die eenmaal aangekomen zijnde zullen echt wel door dat leger in de stad uitgelachen worden als ze zien dat er geen spinnetje over die muur is geklommen, laat staan een krokodil die zin had om in een graansilo wat graan te gaan eten.

Al met al, sorry dat ik je idee zo de grond in boor, maar het slaat werkelijk nergens op..
    Wel leuk dat je de moeite er voor nam om het uit te werken, ik hoop dat het je niet ontmoedigde.
    Ook hoop ik dat je het idee nog enigzinds kan aanpassen zodat het misschien wel leuk word... denk aan de pest?? of.. misschien dat er wat met die beren kan worden gedaan in een circus???

Een wolf, zou dat misschien een speurhond vervanger kunnen worden??
    of.. in de koude wintermaanden een slee kunnen trekken

je ziet maar, ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt.

Groetjes,
    maurien

Regels voor berichten