Weergegeven resultaten: 1 tot 8 van 8

Discussie: Plus & Goud - FAQ

TravianGames
    Guest

Thumbs up Plus & Goud - FAQ

#Alles over Plus en Goud
    #Introductie

Hier kan je alles terugvinden wat jij moet weten over Goud, jouw aankopen, problemen en het overzetten van Goud.

#Inhoudsopgave

1* Goud - Gratis goud tegoed bij begin
    2* Plus - De basics
    3* Plus - De extra's
    5* Goud - De Pakketten
    6* [Tutorial] Alles over een Wallie-card
    7* Goud - Zelf overzetten
    8* Goud - FAQ
    9* Goud - Einde Server
    10* Goud & Plus - Problemen
    Laatst gewijzigd door TNC` : 23-12-2008 om 11:16

TravianGames
    Guest

Standaard Goud - Gratis goud tegoed bij begin

Goud

Gratis goud tegoed

Iedereen die zich registreert op een wereld van de Nederlandse Travian, ontvangt gratis een tegoed in goud.

Wat kan ik er mee?

Met de 35 goud kan je verschillende functie's activeren om te kijken wat het precies als extraatje geeft. Zodra de 35 goud op is zal je ervoor moeten betalen.

Zit er een addertje onder het gras? Ik wil echt niet betalen hoor!

Nee, het gebruik maken van gratis goud kost helemaal niets.

Okay, kom maar op! Waar kan ik het goud vinden?

1. Klik op Plus in het spel
    2. Klik in deze pagina op tegoed
    3. Hier zie je een tabel staan, klik op de functie je wilt gebruiken. (Let op, elke keer dat je klikt verleng je het met xx aantal dagen)
    4. Klik op OK
    Laatst gewijzigd door TNC` : 18-12-2008 om 18:09

TravianGames
    Guest

Standaard Plus - De basics

Plus

Wat is nou een Plus pakket en wat zijn de voordelen?

Als je op Travian geregistreerd hebt, kun je gewoon gratis spelen en ook de top bereiken. Maar als je alles uit Travian wilt halen, dan kun je ook nog goud kopen. Met het kopen van goud koop je extra functionaliteiten in het spel.

Wat kan ik dan extra met Goud?

Bekijk hier de voordelen.

Ik wil het eerst een keer gratis proberen. Kan dit?

Ja, zie hier hoe je het gratis kan activeren met goud.

Kan ik het ook gebruiken op andere servers?

Nee. Je kunt het goud dat je hebt gekocht, alleen gebruiken in de wereld waarin jij speelt. Let dus op dat je het wel in de wereld besteld waarin je het goud wilt.

Hoe zit het met het overdragen van Goud?

Goud is niet overdraagbaar. Het kan alleen overgezet worden aan het einde van een server.

Waar kan ik het bestellen?

Als je in het spel zit, moet je rechts bovenin op het volgende icoon klikken:

Welk betaalmethode en welk pakket moet ik kiezen?

Zie onderaan voor complete uitleg over alle opties.

Het gaat toch om echt geld, waar kan ik terecht als het misgaat?

Kijk dan hier even.

Waarom vragen jullie geld hiervoor?

Om Travian te onderhouden hebben we mensen nodig die het spel maken en de server onderhouden, deze mensen willen graag salaris hebben, omdat het inmiddels een full-time baan is geworden.
    Bovendien kosten de servers heel wat geld, die moeten allemaal gefinancieerd worden.

Hoe koop ik een pakket?
    Allereerst ga je naar de knop 'Plus'
    .

Hierna komen we op deze pagina, waar we onze betaalmethode kiezen.

Hier kun je kiezen voor de methode waamee jij kunt betalen en alle verschillende betaalmogelijkheden worden hieronder uitgelegd:

Het hangt natuurlijk allereerst af van je financiele situatie. De goedkoopste methodes zijn de telefoon en Wallie, dit kost voor de eerste twee €1.30 en voor de laatste €1.50 en je krijgt dan 20 goud. Maar let op, voor €1.99 via Paypal, Wallie, Handmatige overschrijving of iDEAL heb je al 30 goud.
    Verder hangt het af van hoelang je nog denkt te gaan spelen. Natuurlijk hopen we over een jaar nog steeds op travian te zien, maar als jij dat anders ziet is het wellicht een betere keuze om te beginnen met een kleine hoeveelheid.
    Ook is het een kwestie van welke middelen je tot je beschikking hebt. Een telefoon hebben de meesten wel, maar voor jezelf is het op de lange duur voordeliger om te betalen met Paypal, Handmatige overschrijving, Wallie, Creditcard of iDEAL.

Wallie
    Walliekaarten kun je onder andere kopen bij tankstations van Total en Texaco, Mustic Store, de Hema, FreeRecord SHop en de GWK. Je kan het kopen zoals een beltegoed kaart voor je mobiel en als je kaart op is kan je gewoon een nieuwe kopen. Met een code op je kaart/bon kan je dus erg gemakkelijk betalen.
    Voor alle informatie over Wallie kaarten moet je hier zijn.

Paypal
    Paypal is een internationaal bedrijf waarmee je bij vrijwel elke winkel op het internet kan betalen. Allereerst moet je om een een Paypal account te mogen hebben, minimaal 18 jaar zijn, een account voor Paypal kun je maken op www.paypal.com. Zodra je dit account gemaakt hebt, kun je hiermee betalen via je bankrekening of via een creditcard.
    Betalen met paypal doe je door Paypal als betaalmethode te selecteren.

iDeal
    Let op, voor iDeal moet je een rekening hebben met internetbankieren bij één van de volgende banken: ING, ABN AMRO, Friesland Bank, SNS Bank, Fortis of Rabobank, ASN banken, Triodos Bank, SNS regio bank. Vrij snel en gemakkelijk, mits je de mogelijkheid hiertoe hebt.

Creditcard
    Betaal met je Mastercard/Visa online. Uiteraard heb je hiervoor dus wel een Creditcard nodig.
    Laatst gewijzigd door Tosha : 03-05-2010 om 10:16 Reden: banken ideal aangepast, telefoon verwijderd

TravianGames
    Guest

Standaard Plus - De extra's

Plus

Extra's voordelen van Plus:
    • Gebouwen in de wacht (wacht loop)
    • Grotere kaart
    • Uitgebreide gevecht simulator
    • Grondstoffen book
    • houding, bv. "Genoeg grondstoffen om 16:59"
    • Archief functie voor berichten
    • Sorteer functie bij het marktplein
    • Zelf te definieren snelkoppelingen
    • Grafische statistieken
    • Centrale dorp overzicht
    • Kladblok

De wacht loop

De wacht loop geeft je de optie om je bouwvakkers een tweede gebouw te laten upgraden of bouwen. Zodra ze de eerste taak hebben afgerond zullen ze na 60 seconden aan het volgende gebouw beginnen.

Grotere kaart

Je kunt je kaart vergroten om een beter overzicht te krijgen

In plaats van 7x7 velden, heb je een kaart van 13x14 velden. Andere verbonden die zijn geallieerd of een NAP hebben met jou, zullen in specifieke kleuren te zien zijn.

Uitgebreide gevechts simulator

Je kunt het level van jouw en van je vijand maar ook de wapens die in je smederij zijn ontwikkeld toevoegen, en als toevoeging kun je het level van je paleis of huis, muren en de populatie van het aangevallen dorp invullen.

Grondstoffen boekhouding

Als je niet genoeg grondstoffen hebt om een gebouw te verbeteren of te bouwen, zul je de exacte tijd en datum zien wanneer dat wel kan.

Sorteer veilingen op de marktplaats

Om de marktplaats het meest efficient te gebruiken, kan je alle veilingen sorteren voor bepaalde grondstoffen, en met de 1:1 functie krijg je zelfs alleen de veilingen waar je er qua aantallen grondstoffen niet op achteruit gaat.

Zelf te definieren snelkoppelingen

Je kunt zelfs links specificeren naar een bepaalde locatie, zodat je vanuit elke pagina gelijk naar een bepaald object gaat. Bijvoorbeeld naar je marktplaats.

Kladblok

Papier en pen heb je misschien niet altijd bij de hand. Wil je iets belangrijks noteren, bijvoorbeeld de naam van een aanvaller, dan kan je het hier snel even opschrijven.

Plus statistieken

Deze statistieken zullen je chronologische progres laten zien. Bijvoorbeeld je ranking, zo kan je goed zien of je in de top stijgt, en hoeveel je gestegen bent. Maar ook hoeveel grondstoffen produceert, hoeveel legers je hebt, en hoe de ontwikkeling van je populatie verloopt.

Centraal dorp overzicht

Zodra je over meerdere dorpen regeert mis je gauw veel van de dingen die je gemakkelijk over het oog ziet: waar zijn mijn troepen? zijn al mijn werkers aan het werk of zijn er luiaards tussen, verlies ik grondstoffen doordat een van mijn waarhuizen niet groot genoeg is? Kijk gewoon in het centrale dorp overzicht en je kunt al deze info over al je dorpen in 1 klap te weten komen
    Laatst gewijzigd door TNC` : 23-12-2008 om 11:00

TravianGames
    Guest

Standaard Goud - De Pakketten

Goud pakketten

Goud: 30
    Prijs: € 1.99
    Betaalmethoden: , , ,
    Activatie: Door middel van goud inwisselen

Goud: 100
    Prijs: € 4.99
    Betaalmethoden: ,, ,,

Goud: 250
    Prijs: € 9.99

Goud: 600
    Prijs: € 19.99

Goud: 20
    Prijs: € 1.30
    Betaalmethoden: ,
    Laatst gewijzigd door Tranqer : 01-05-2009 om 13:57

Gebruiker Tranqer's schermafbeelding

Post Goud - Zelf overzetten

Goud zelf overzetten

Er is inmiddels een nieuw systeem bij goud geïntroduceerd wat jou, als speler in staat stelt goud over te zetten tijdens het spel zelf.

Hierbij zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden zoals;

• Je krijgt pas een email nadat het account verwijderd is.
    • Deze email wordt verstuurd binnen 72 uur en zal naar het adres gaan waarop het account op dat moment geregistreerd stond.
    • Je kan pas gebruik maken van deze optie als je tenminste één keer een aankoop hebt gedaan met goud.

LET OP: Je dient minimaal 1 betaling te hebben uitgevoerd!!!
    Goud overzetten, goud werven, goud handmatig via plus @ travian.nl krijgen wordt NIET gezien als een betaling. In al deze gevallen zal er dus ook een melding komen op de verwijderingspagina dat je geen e-mail zal ontvangen.

We hopen hiermee de velen spelers tegemoet te komen die de afgelopen jaren het verzoek hadden goud voor het einde van de server over te zetten.

We wensen jullie allemaal veel speel plezier,
    -Jullie Plus Support.
    Laatst gewijzigd door Tosha : 02-10-2009 om 20:57 Reden: typfout
    Ex-Keizer

Gebruiker Tranqer's schermafbeelding

Post Goud - FAQ

Goud veel gestelde vragen

Hoe zet ik goud over naar een ander account/server?
    Om je goud over te zetten, moet je het account waarop het goud staat verwijderen.
    Nadat het account is verwijderd(niet alleen op verwijderd zetten), krijg je een email op het geregistreerde emailadres van het account met daarin een link waarmee je het goud over kan zetten.
    Let hierbij wel op dat het over zetten alleen mogelijk is binnen hetzelfde land.

Mijn account was verwijderd (niet alleen op verwijderd gezet) maar ik kreeg geen email met de overzet link.
    Stuur een email naar plus @ travian.nl met daarin de gegevens van het account waarop het goud stond
    denk hierbij aan accountnaam en server. Het Plus Team maakt dan een nieuwe goud link voor je aan.

Op de pagina waar ik mijn account kan verwijderen staat “Helaas kan het Goud op je account niet verplaatst worden op dit moment. Mocht je een vraag hebben kan je hierover een email sturen naar plus @ travian.nl”. Kan ik mijn goud nog steeds overzetten?
    Ja. Dit bericht betekend alleen dat je de email waarmee je het goud kan overzetten niet automatisch ontvangt nadat het account verwijderd is.
    Nadat je account verwijderd is (niet alleen op verwijderen gezet), stuur een email naar plus @ travian.nl met daarin de gegevens van het account waarop het goud stond.
    Denk hierbij aan accountnaam en server. Het Plus Team maakt dan een nieuwe goud link voor je aan.

Ik heb het goud van de vorige server snel overgezet naar een ander account, omdat de server reset zou worden.
    Kan je het nu terugzetten?

Nee. De link blijft geldig, na jaren en vele resetten zal de link nog steeds actief zijn.
    Zet het dus niet gelijk over, maar wacht tot je weer op een server gaat spelen.
    Wil je het toch overzetten, zorg dan dat je account voldoet aan de eisen gesteld hierboven.

Kan ik mijn goud verplaatsen zonder de account waar het op staat te verwijderen?
    Nee

Is de 35 goud voor elke nieuwe speler verplaatsbaar?
    Nee

Kan ik een deel van mijn goud naar andere accounts verplaatsen?
    Nee. De link om je goud te verplaatsen zal al het goud naar 1 account naar keuze verplaatsen.

Kan ik goud naar .US of een ander land verplaatsen?
    Nee. Goud mag alleen verplaatst worden naar servers van het land waar het gekocht is (.NL in dit geval).

Kan ik mijn overgebleven dagen in Plus Account, grondstof bonus, verdedigings- of aanvalsbonus verplaatsen?
    Ja. Deze dagen worden omgerekend naar goud en daarna wordt de email (met link) verstuurd.

Waarom is mijn handmatige betaling nog niet binnen?
    Handmatige overschrijvingen duren vaak 2-4 werkdagen. Indien je in het weekend een betaling hebt uitgevoerd kan je het beste even wachten tot na maandagochtend 10:30 met emailen naar plus @ travian.nl. Vaak worden handmatige betalingen van de voorgaande avond/nacht/weekend pas rond 09:30-09:45 verwerkt door de bank.

Hoe krijg je nu Goud?
    Ga in het spel naar de Travian Plus in het menu of de Plus menu knop rechtsboven.
    Bij Tarieven kun je het bedrag bepalen wat je wilt besteden, van €1,30 tot €19,99.
    Daarna druk je op betaal en kies je de correcte betaalmethode.

Er is iets fout gegaan met een betaling, wat nu?
    Volg dan deze stappen.

Krijg ik goud terug dat verloren is door een onterechte ban of serverproblemen?
    Nee, verloren goud wordt niet vergoed.

Mijn account is verwijderd maar ik heb nog steeds geen email ontvangen!
    -Het account stond niet geregistreerd met je eigen email.
    -Het resterende goud was het gratis 35 goud wat je op het begin ontvangt.

Ik neem een account van een andere speler over, kan ik het resterende goud ook overzetten?
    Dit is alleen mogelijk als je jouw oude account verwijderd en het goud daarvan overzet via de email die je ontvangt.

Gebouwen en onderzoeken direct afmaken werkt niet!
    Residenties, Paleizen en Wereldwonderdorpen kunnen niet direct afgemaakt worden.

Kan mijn sitter mijn goud gebruiken?
    Met uitzondering van NPC handel kan een sitter geen goud opties gebruiken.

Kan mijn sitter voor mij goud kopen?
    Ja, een sitter kan op jouw account goud kopen, alleen zal hij hier zelf voor moeten betalen.

Ik heb goud gekocht voor de verkeerde server, kan hier iets aan gedaan worden?
    Stuur even emailtje naar plus @ travian.nl met de betaal gegevens van het goud + gegevens van je account op die andere server. Dan kunnen we verifiëren dat het goud echt van jouw is en het wel overzetten

Toen ik plus had heb ik de archief functie en kladblok gebruikt, is er een mogelijkheid om die berichten nog terug te lezen?
    Ja, zo gauw je opnieuw een plusaccount krijgt zul je jouw bewaarde berichten en oude kladblok notities weer kunnen zien.

Geldt mijn verdedigingbonus alleen voor mijn eigen troepen of ook voor versterkingen?
    Verdedigingbonus geldt voor alle troepen, ook versterkingen die jij ontvangt of troepen die jij ergens anders heenstuurt.

Wat gebeurd er nu eigenlijk met het geld dat wij betalen? Waarom moeten wij betalen voor de crew.
    Het geld dat Travian verdient met Goud wordt gestoken in het betalen van Forums, Servers, Sites en sommige Admins krijgen wat geld voor alle uren die ze erin steken. Dus behalve de Game Admin en de Opzichters is er niemand die iets verdient, het is allemaal vrijwilligerswerk.
    Laatst gewijzigd door Tranqer : 14-07-2009 om 08:57
    Ex-Keizer

Standaard Goud overzetten aan het einde van de server

Goudoverzetten aan het einde van de server

De Server loopt op zijn einde. Moet ik iets speciaal doen met mijn Goud?
    Neen, als je jouw account laat staan totdat de Server eindigt (Het WereldWonder dat op niveau 100 komt te staan) zal alles automatisch verlopen.

De Server is geëindigd. Waar kan ik mijn Goud terugvinden?
    Vanaf dat de Server eindigt zal 'Support' jouw een IGM sturen met daarin de link om jouw goud over te zetten.
    Zo'n IGM ziet er als volgt uit:

Ook zal er naar het e-mail adres waarop het account op dat moment geregistreerd staat een bericht gestuurd worden met de link om het Goud te verzetten.
    Zoals hieronder:

Hoelang zal mijn GoudLink blijven werken?
    Een GoudLink blijft voor een aantal jaar gelden. Lang genoeg om dus even te laten staan, maar vergeet hem niet

Kan ik mijn Goud verzetten naar dezelfde Server (Denk maar aan de Speed)
    Ja, dit kan. Je moet enkel even geduld hebben tot dat de nieuwe 'zelfde' Server opnieuw start. Voor de aankondiging van nieuwe Servers kan je hier kijken: Aankondigingen
    LET OP: Je hoeft je goud dus niet naar een tijdelijk account te verplaatsen.

Hoe werkt het verzetten van Goud?
    In jouw IGM of e-mail zit een GoudLink die je kan volgen. Volg deze link en je zal verwezen worden naar onderstaande pagina:

Bovenaan zie je hoeveel Goud je kan overzetten.
    Voer de naam van het Account in en selecteer de juiste Server.
    Als je op OK klikt zal je Goud worden overgezet. Proficiat.
    LET OP: Ga je link niet openbaar maken, wie de link als eerste gebruikt zal het Goud kunnen overzetten!
    ~ Oud crewlid
    Charles de Gaulle (1890-1970):
    "L'autorité ne va pas sans prestige, ni le prestige sans éloignement."

Regels voor berichten