Weergegeven resultaten: 1 tot 4 van 4

Discussie: Handleidingen bij het opstellen van IdeeŽn

Admin met pensioen N-2the-ick's schermafbeelding

Standaard Handleidingen bij het opstellen van IdeeŽn

--------------------------------------------------------------------------------

HANDLEIDING BIJ HET OPSTELLEN VAN IDEEňN

Op de eerste plaats: Dit is gťťn topic met regeltjes. Het is een handleiding die de crew je dringend wil aanraden wanneer je een idee hebt om Travian te verbeteren.
    Het is dus niet verplicht om je hier aan te houden, maar als dit niet gebeurt is de kans wel heel erg klein dat je idee zal worden doorgevoerd.

Maar goed, je hebt dus een idee. Leuk! Maar… Kijk eens of de uitwerking van je idee aan onderstaande punten voldoet. Dat maakt alles een stuk duidelijker.

Punt 1: Wees duidelijk
    Dit is een vrij algemeen begrip: wees duidelijk. Wat wordt daar mee bedoeld?
    Nou, daar is een vrij eenvoudig antwoord op te geven: zorg dat het topic waar je je idee plaatst, goed is opgebouwd. Zet dus helder en beknopt uiteen wat je met je idee wilt, en waarom dit het spel leuker zal maken. En erg belangrijk: zorg dat je topic er netjes en verzorgd uit ziet (dus zo min mogelijk spelfouten e.d.) Zorg dus altijd voor een duidelijke titel!

Punt 2: Bedenk de meerwaarde
    Nu gaat het al wat meer over het idee gerelateerd aan Travian. Een idee zal alleen worden goedgekeurd en uitgevoerd, wanneer het een duidelijke meerwaarde heeft voor het spel. Het moet dus iets leuks, iets ‘nieuws’ toevoegen aan de werelden. Voorbeelden van ontwikkelingen met een meerwaarde zijn de recent uitgegeven Vallenzetter en Heldenhof, zoals deze in T3 beschikbaar is. Zulk soort gebouwen zijn een compleet nieuw iets en geven Travian een extra dimensie.
    Dit geldt echter voor de meeste ideeŽn die verschijnen niet. Veel ideeŽn zijn weliswaar soms heel goed bedacht, maar missen net dat kleine beetje dat het spel een nieuwe dimensie kan geven. IdeeŽn die dit niet hebben, zullen er bijna onmogelijk doorheen komen.
    Wees hier dus bewust van en bedenk voor jezelf: “wat voor meerwaarde heeft mijn idee voor Travian?”

Punt 3: Is het speltechnisch haalbaar?
    Een ander punt wat veel ideeŽn met zich meebrengen, is dat ze leuk zijn en wel degelijk iets nieuws bijdragen, maar dat het technisch gezien niet haalbaar blijkt te zijn. Als voorbeeld gebruik ik het gegeven dat veel mensen willen dat er boogschutters worden ingevoerd.
    Op zich zou het invoeren van boogschutters een leuke toevoeging zijn, maar hier zitten wat haken en ogen aan. Hoe verdedigt men zich tegen een boogschutter als hij van afstand schiet? Verdedigingswaarden hebben dan namelijk geen zin meer aangezien er geen contact is tussen boogschutter en de unit met een zwaardje. Verder is het onduidelijk wat een boogschutter voor verdedigingswaarde zou hebben, hoe er moet worden geschoten, wat verdedigingswaarden van anderen tegenover boogschutters zijn, hoe je dat in vredesnaam wil inpassen in een gevecht, enzovoorts.

Met andere woorden: het invoeren van boogschutters is wel leuk, maar nauwelijks haalbaar omdat daar tť veel voor zou moeten worden veranderd.
    Daarom, denk ook hier eens goed na: “is mijn idee technisch gezien wel uitvoerbaar?”

Punt 4: Is mijn idee wel realistisch?
    Wat je ook vaak tegenkomt, is dat mensen een idee voordragen dat onrealistisch is. Travian speelt zo’n 2000 jaar geleden, in de tijd van de Romeinen, GalliŽrs en Germanen. Dan kun je niet aankomen met gebouwen die in de Middeleeuwen verschenen zijn. Je kan dus niet bijvoorbeeld aankomen met een gebouw als een universiteit waarin onderzocht wordt waardoor bouwvakkers sneller bouwen (dit is maar een compleet spontaan verzonnen voorbeeldje, geen idee dat ik gezien heb overigens.). Dat soort gebouwen zijn niet realistisch.
    Denk hier dus na: “Is mijn idee wel realistisch uitvoerbaar, gezien de tijd waarin Travian speelt?”

Let wel: ook al heb je een briljant idee, de kans dat dit door Duitsland wordt overgenomen is 0,0. Ze hebben zeer duidelijk gemaakt geen nieuwe ideeen meer aan te nemen. Erg jammer, maar iets waar de nederlandse crew helaas geen invloed op heeft.

We hopen dat deze handleiding je een beetje zal helpen bij het opstellen van een idee. Onthoud vooral de volgende punten:
    - Ziet mijn idee er netjes en helder uit?
    - Voegt mijn idee wel wat toe aan de Travian-wereld?
    - Is mijn idee speltechnisch haalbaar?
    - Is mijn idee wel realistisch?
    Wanneer het antwoord op al deze vragen volgens jou “ja” is, moedigen wij je van harte aan om je idee op het forum te plaatsen. Goede ideeŽn zijn namelijk altijd welkom.

Met vriendelijke groet,
    Jullie Travian Team.

Met dank aan Cookie-Clan
    Laatst gewijzigd door Tosha : 26-07-2009 om 19:43
    Alles heeft een eind!

Post Voorbeeld van een Idee.

Hallo,

Zoals net iemand had aangegeven worden de ideeťn steeds slechter en slechter. Muren met machinegeweren erin en punten van de top 100 aanvallers halveren? En niet uitgewerkte ideeťn zijn er ook nog. Misschien zal dit jullie wel helpen.

Stappen plan voor een goed idee + uitwerking:
    Stap 1: Je gaat eerst bedenken wat je idee zal worden.
    Stap 2: Je gaat naar MS Word of iets zoals dat en schrijf een paar kernwoorden op.
    Stap 3: Nu ga je per volk bepalen of het er ook daar bij komt.
    Stap 4: Nu ga je per volk het idee uitwerken (dit kan verschillen in bouwtijd/kosten grondstof/naam).
    Stap 5: Je opent travianforum en maak een topic aan in het ideeťn forum met de titel: [idee] (naam idee).
    Stap 6: Je gaat nu een inleiding schrijven over waarom je dit doet.
    Stap 7: Hierna ga je de naam van het gebouw/volk geven en de beschrijving ervan.
    Stap 8: Weer daarna zal je de kosten en de bouwtijd (indien per volk) moeten gaan weergeven.
    Stap 9: Voor en nadelen van het gebouw/volk en overig.
    Stap 10: Je zet er (als je het kan) een paar plaatjes bij.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Hier een voorbeeld die ik nu even per plekke verzin:
    Stap 1: Uhm *denken*, laten we voor een 2e muur van speeren kiezen.
    Stap 2: 2e Muur, bonus defense, kosten hoog, elke volk.
    Stap 3: Ja, het is mogelijk voor elke volk (romeinen, germanen, galliers)
    Stap 4: Mogelijk te bouwen bij: niveau 20 hoofdgebouw en niveau 20 muur en niveau 15 verzamelplaats
    Romeinen: Speeren muur
    Niveau: 1 - 3000,5000,4000,2000 - 02:00:00
    Niveau: 2 - 6000,10000,8000,4000 - 04:00:00
    Niveau: 3 - 12000,20000,16000,8000 - 06:00:00
    Niveau: 4 - 24000,40000,32000,16000 - 08:00:00
    Niveau: 5 - 48000,80000,64000,32000 - 10:00:00

Germanen: Muur van speer
    Niveau: 1 - 5000,4000,3000,2000 - 02:00:00
    Niveau: 2 - 10000,8000,6000,4000 - 04:00:00
    Niveau: 3 - 20000,16000,12000,8000 - 06:00:00
    Niveau: 4 - 40000,32000,24000,16000 - 08:00:00
    Niveau: 5 - 80000,64000,48000,32000 - 10:00:00

Galliers: Speeren Palisade
    Niveau: 1 - 4000,5000,3000,2000 - 02:00:00
    Niveau: 2 - 8000,10000,6000,4000 - 04:00:00
    Niveau: 3 - 16000,20000,12000,8000 - 06:00:00
    Niveau: 4 - 32000,40000,24000,16000- 08:00:00
    Niveau: 5 - 64000,80000,48000,32000 - 10:00:00
    Stap 5: Zo gezegt, zo gedaan, ik vul in: [idee] 2e Muur van speer
    Stap 6:
    Hallo allemaal,

Ik speelde in een server waarbij ik zonder vrienden wou gaan spelen, maar na een tijdje onstond er een oorlog tussen mij en een andere alliantie. Ik kreeg geen steun en hun konden makkelijk mijn legers omver lopen omdat hun met veel man kwamen.

Stap 7:
    Hierbij introduceer ik:
    De 2e muur (namen per volk worden hieronder weergeven).

Het nut is om extra bonus voor verdedeging te geven en om beter aanvallende troepen af te weren. Hieronder staat per niveau per volk hoeveel bonus erbij gaat komen. Verder is de bouwplaats naast de gracht (rivier om je dorp).

Romeinen: Speeren muur
    Bij deze extra speeren muur zal er per niveau 2.5% bonus worden gegeven aan je verdedeging.
    Niveau: 1 - 3000,5000,4000,2000 - 02:00:00
    Niveau: 2 - 6000,10000,8000,4000 - 04:00:00
    Niveau: 3 - 12000,20000,16000,8000 - 06:00:00
    Niveau: 4 - 24000,40000,32000,16000 - 08:00:00
    Niveau: 5 - 48000,80000,64000,32000 - 10:00:00

Germanen: Muur van speer
    Als je speren voor de muur gaat steken, zal dit per niveau 3% bonus gegeven aan je verdedeging.
    Niveau: 1 - 5000,4000,3000,2000 - 02:00:00
    Niveau: 2 - 10000,8000,6000,4000 - 04:00:00
    Niveau: 3 - 20000,16000,12000,8000 - 06:00:00
    Niveau: 4 - 40000,32000,24000,16000 - 08:00:00
    Niveau: 5 - 80000,64000,48000,32000 - 10:00:00

Galliers: Speeren Palisade
    Bij deze dodelijke muur zal er per niveau 2% bonus worden gegeven aan je verdedeging.
    Niveau: 1 - 4000,5000,3000,2000 - 02:00:00
    Niveau: 2 - 8000,10000,6000,4000 - 04:00:00
    Niveau: 3 - 16000,20000,12000,8000 - 06:00:00
    Niveau: 4 - 32000,40000,24000,16000- 08:00:00
    Niveau: 5 - 64000,80000,48000,32000 - 10:00:00

Benodigheden:
    Niveau 20 Hoofdgebouw
    Niveau 20 Muur/palisade/muur van aarde
    Niveau 15 verzamelplaats

Stap 8: (Hierboven weergeven als een beter geheel in deze context.)
    Stap 9:
    Voor delen:
    - Je staat sterker tegen aanvallers als je in je eentje vecht.
    - Iedereen kan dit bouwen en geen volk zal goed erop sterker worden (de hoofddorp muur blijft toch sterker en geeft meer bonus).

Na delen:
    - Aanvallers moeten met wat meer rammen komen en zullen meer troepen sterven (alleen voor de aanvaller van toepassing).
    - Bouwtijden kunnen door goud gelijk klaar worden gezet, zodat de goudgebruikers sneller bouwen.

Verder zal je dit niet in je hoofddorp kunnen bouwen en in een WW-dorp kan dit wel (dit zal samen gaan met 5x zo lange bouwtijden (dus: niveau 1 - 10:00:00, niveau 2 - 20:00:00, niveau 3 - 30:00:00, niveau 4 - 40:00:00, niveau 5 - 50:00:00) omdat erbij zoveel defense er in verhouding veel bonus bij komt en een WW-veeg zo te snel kan worden gesloopt met minder schade aan het WW. Dus je moet tijd inversteren voor de extra veiligheid dat wat verschil kan uitmaken.
    Stap 10: Geen bijlage
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verder dit nog:
    - Travian is een speel die rond het jaar 0 afspeeld.
    - Geen ideeťn die het spelbelans in gevaar brengt.
    - Geen ideeťn die onmogelijk zijn (zoals 3d server waarbij je uit de ogen kijkt van een inwoner).

Verder nog een paar opmerkingen:
    - Dit zijn hints, tips en uitwerking voor een goed idee (het kan altijd beter: perfect)
    - Voorbeeld is snel verzonnen en er staan wel wat foutjes in denk ik.
    - Er kunnen genoeg schrijf-fouten instaan (ivm dyslexie).

Dankzij de mede-travianers:
    Nog een paar leuke links die met dit onderwerp te maken hebben:
    http://forum.travian.nl/showthread.php?t=9997 (dankzij pieckie)

Andere dingen:
    - ga eerst even travian spelen voordat je een idee verzint, zo kom je nog met nutige ideeťn waarbij andere niet opkwamen misschien. Verder alleen een idee maken die echt past bij het spel en waar tijd in is gestoken, niet iets wat snel is verzonnen door een persoon die elke dag 2 ideeťn maakt omdat hij zo creatief is. Stop beter de tijd van die 14 ideeťn (7 dagen) in die ťťne idee (dankzij Knuppus)

Hoop dat ik nog een beetje kon helpen.

Met vriendelijke groet,
    SEALdvd
    Laatst gewijzigd door FearMe : 23-02-2009 om 16:38
    Ik heb mijn eigen mening, volg de rest niet, volg je hart!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mraedis
    Dit forum is niet bedoeld om je mening te laten horen.
    Lang leve de forumdictatuur!

Gebruiker Beatboxx's schermafbeelding

Standaard [handleiding] Idee uitwerken

Idee uitwerken

Inhoud

1. voorwoord
    2. Stap 1: Kijken of het idee al eens is geplaatst
    3. Stap 2: Werk het idee uit in je hoofd
    4. Stap 3: Het schrijven van je idee
    5. Stap 4: De opmaak
    6. Stap 5: Waar moet je op letten
    7. Nawoord

Voorwoord

Velen van jullie zullen zich afvragen waarom ik een handleiding maak, hoe je een Idee uitwerkt. De reden is eigenlijk omdat ik me mateloos erger aan het feit dat er meerdere keren per dag ideeŽn worden geplaatst die twee dagen daarvoor ook al waren geplaatst, en uit ongeveer 2 regels bestaan. Het forum staat er vol van, en ik wordt er gek van. En met mij nog vele anderen. Daarom maak ik een handleiding hoe je een goed idee maakt.

Stap 1: Kijken of het idee al eens is geplaatst

Als eerste kijk je of het idee al eens is geplaatst. Dit doe je met behulp van de zoek. Als het idee al eens goed uitgewerkt is geplaatst, en iedereen vind het een slecht idee, moet je het idee vooral niet nog eens plaatsen. Als het idee al eens is geplaatst, maar jij werkt het (veel)beter of anders uit, is het de moeite van het proberen waard.

Stap 2: Werk het idee uit in je hoofd

Nu moet je het idee gaan uitwerken. Bedenk voor jezelf de voordelen en de nadelen, en waarom het nuttig zou zijn voor travian. Als je een plaatje nodig hebt, kan je die uitwerken met paint. Als je niet weet hoe dat moet, kan je altijd aan iemand vragen om het voor je te doen.

Stap 3: Het schrijven van je idee

Als derde begin je met het opschrijven van de tekst die je uiteindelijk wil gaan plaatsen. Doe dit gewoon in word. Let ook op de indeling, dus bijvoorbeeld niet eerst het nawoord en dan nog een stukje uitleg. Lees dit een dag later nog eens rustig door, misschien loopt er hier en daar een zin niet helemaal lekker. of staan er spellingsfouten in.

Stap 4: De opmaak

De opmaak van een idee vind ik zelf behoorlijk belangrijk, maar uiteindelijk gaat het om de tekst. Je moet er wel op letten dat je een goed leesbaar lettertype gebruikt, en dat je je letters niet belachelijk groot of klein maakt. Op het gebied van opmaak heb ik niet zoveel ervaring, en daar bestaan al andere goede topic's over.

Stap 5: Waar moet je op letten

Voordat je je idee op het forum plaatst moet je nog even controleren of je aan deze puntjes hebt gedacht:

• Het idee bestaat nog niet
    • Het idee is duidelijk en begrijpelijk uitgewerkt
    • Het idee bevorderd niet ťťn stam, of benadeeld een andere
    • Wat is het nut van dit idee?
    • Wat zijn de voordelen van dit idee, wat de nadelen?
    • Hoe zullen anderen reageren op dit idee?
    • Wat zal Traviangames hier van vinden? Loopt Traviangames hierdoor inkomsten mis?

Ook controleer je je idee nog even door op voorbeeld van bericht te klikken

Als alles klopt ben je klaar om je idee te plaatsen!

Nawoord

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben! Onthoud je van commentaar als je niks nuttigs te zeggen hebt. Ook reactie's zoals dit weet iedereen toch al, heb ik niks aan. En blijkbaar niet, anders waren er niet zo veel niet-uitgewerkte topic's. Als je nog vragen hebt, stuur me gerust een berichtje!

xxx, Bastiaan

Gebruiker Henk|Solution's schermafbeelding

Standaard Idee uitwerken met een plaatje

Meestal zie ik leden die zo'n krakkemikkig plaatje hebben, waar je het niet eens aan kan zien waar de aanpassing is. Daarom dus mijn handleiding:
    Over het maken van een Travian plaatje.

Laten we beginnen met:

Lettertype: Verdana Overal is de lettertype Verdana.
    Grote: Voor sommige dingen 10, 11 en 12. <- In Photoshop, dus niet hier wat ook niet kan.
    Kleur: Zwart

Oke, je wilt iets aan de turtorial veranderen op de beginpagina als je travian opent. Zorg dat je de dingen van Lettertype, grote en kleur van mij heb overgenomen. Dan kijk je even of de grote: 10, 11 of 12 kan, in dit geval is het 12. Dan zet je de tekst neer. Zorg dat je de tekst recht neerzet, en niet zo:

Maar:

Zo ziet hij er als normaal uit, alleen een andere zin.
    Dan nog een stuk:
    Je wilt een nieuw volk gaan maken. Doe dan dit:
    Je gaat naar Instructies, je pakt een tabel van de romeinen:

Dan ga je alles weg gummen,
    Je gumt de namen, kosten, tijden en de iconen weg, alles maar je moet de tabel overhouden met alleen dit:

Dan ga je alles invullen voor jou idee.
    En het kan ook hier:

Bij alles doe je Verdana.

Zo dit was het, als je vragen of tips hebt zeg je het maar.

Groetjes,
    Maxx

Soortgelijke discussies

1. [Handleiding] Opstellen sollicitatie brief
    By Cow in forum Nieuwe Handleidingen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 02-12-2009, 14:43

Regels voor berichten